حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
شناسه : 27430

 ناصر عتباتی در جلسه مشترک دستگاه قضایی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی استان در جهت ارائه خدمات مطلوب درمانی و پزشکی، که در شامگاه روز سه شنبه ۲۳ فروردین در بیمارستان امید برگزار شد، ضمن تقدیر از ایثارگی‌های کادر درمان، اظهارکرد: ایثارگری و جانفشانی بی نظیر کادر درمان که جان خود را بر […]

پ
پ

 ناصر عتباتی در جلسه مشترک دستگاه قضایی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی استان در جهت ارائه خدمات مطلوب درمانی و پزشکی، که در شامگاه روز سه شنبه ۲۳ فروردین در بیمارستان امید برگزار شد، ضمن تقدیر از ایثارگی‌های کادر درمان، اظهارکرد: ایثارگری و جانفشانی بی نظیر کادر درمان که جان خود را بر طبق اخلاص گذاشته و از جان خود گذشته تا جان هموطنان را نجات دهند برای همه ملموس است.
وی ادامه داد: یکی از شقوق حقوق عامه بهداشت و درمان است و باید با رعایت فرصت‌های طلایی درمان و معالجه بیمار، تلاش بر این باشد که خدمات درمانی و پزشکی به مطلوبترین شکل ممکن به مردم ارائه شود، خصوصاً اینکه اقدامات درمانی در موعد و وقت مناسب در بهبودی بیمار موثر است. عتباتی تاکید کرد: سیستم قضایی درخصوص ارائه خدمات درمانی و پزشکی، هم ناظر و هم مطالبه گر است، ما وظیفه خود می‌دانیم از ظرفیت دستگاه قضایی در حمایت از کادر درمانی استان  بهره ببریم، به شرطی که رعایت الزامات قانونی صورت گیرد، چرا که معیار و محور برای دستگاه قضایی قانون است.
رئیس دادگستری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه درخصوص قصور پزشکی، قانون چارچوب‌ها را معین کرده است گفت: دستگاه قضایی با دقت و موشکافانه به امور پزشکی رسیدگی می‌کند و سازمان نظام پزشکی هم بازوی دادگستری در این امر هست و البته نیازمند برقراری تعامل بیشتر برای سرعت بخشیدن به پاسخ دهی‌ها و ارائه نظرات دقیق و سریع است و اظهار نظر‌ها باید بگونه‌ای باشد که هیچ القایی نشود که خدای نکرده جانبداری از فردی می‌شود، بلکه باید با دقت و کارشناسانه موضوع بررسی و اظهار نظر فنی و تخصصی صورت گیرد.
رئیس شورای قضایی استان در ادامه به اهمیت نظارت‌ها و آموزش‌ها تاکید کرد و گفت: نظارت‌ها، آموزش‌ها و جلسات توجیهی باید تقویت شود و با آسیب شناسی و علت یابی موضوعات، علل قصور پزشکی مرتفع شود.
وی افزود: فعالیت‌های خارج از مجموعه علوم پزشکی و ضوابط آن که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد خط قرمز ما هست و با خاطیان به شدت برخورد خواهد شد.
عتباتی تاکید کرد:باید در حوزه‌های قضایی استان شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌ها و تخلفات پزشکی اختصاص یابد.
وی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی استان هم خواست تا در هزینه‌های درمانی نظارت مستمر نمایند و اوضاع معیشتی و اقتصادی جامعه و مردم را هم ملاک نظر قرار دهند.
مقام ارشد قضایی استان ادامه و استمرار همکاری با سازمان نظام پزشکی برای ارتقاء سلامت جامعه را حائز اهمیت دانست و گفت: باید همکاری و همراهی‌ها در ابعاد مختلف افزایش یابد و این در ارتقای حوزه سلامت و بهداشت و درمان تاثیر گذار خواهد بود.
مجیدی دادستان مرکز استان که یکی دیگر از سخنرانان این جلسه بود به اهمیت سلامت مردم اشاره کرد و گفت: امنیت سلامت مردم یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی و از ماموریت‌های مهم دادستانی است.
وی ادامه داد: باید در تخلفات و جرایم مرتبط با حوزه سلامت به صورت ریشه‌ای برخورد کرد و از پرونده سازی‌های بی ثمر پرهیز نمود و هر امری که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد را مورد برخود قضایی قرار داد و با تصمیمات درست منشاء جرم را از بین برد، خصوصاً با افرادی که در امر پزشکی بدون اینکه علم لازم را دارا باشند دخالت می‌کنند برخورد جدی نمود.
در ادامه جلسه عبایی رئیس سازمان نظام پزشکی استان نیز مطالبی را بیان و گفت:امید است تعامل‌های آموززشی پژوهشی بین دو دستگاه ایجاد شود.
وی ادامه داد: دخالت افراد غیر مجاز در امور پزشکی افزایش یافته است و برخورد با این افراد مورد تقاضاست چرا که در صورت عدم برخورد این امر افزایش خواهد یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی از دیگر سخنرانان این جلسه بود که اظهارکرد: وظیفه پزشک درمان و ارائه خدمات درمانی به بیماران است، ولی گاه پیش می‌آید قصوری از پزشک یا کادر درمان سربزند که در اینصورت مورد برخورد قرار می‌گیرد، ولی در این روند هیچ گونه عمد و قصدی نیست.
ولی زاد در پایان از دستگاه قضایی تقاضای حمایت قضایی و در عین حال برخورد با بی قانونی و موارد خارج از مقررات را مطرح کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.