حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۵۱
شناسه : 20019

معامله املاک موروثی مراحلی دارد که شامل مواردی از قبیل مشخص بودن صاحب ملک، رویت گواهی انحصار وراثت، بررسی وراث صغیر، بررسی وصیت‎نامه متوفی و معرفی وکیل توسط وراث برای فروش مورد معامله است. مهمترین موضوع این است که ملک به نام شخص متوفی ثبت شده باشد که احراز این موضوع با رویت سند مالکیت […]

پ
پ

معامله املاک موروثی مراحلی دارد که شامل مواردی از قبیل مشخص بودن صاحب ملک، رویت گواهی انحصار وراثت، بررسی وراث صغیر، بررسی وصیت‎نامه متوفی و معرفی وکیل توسط وراث برای فروش مورد معامله است. مهمترین موضوع این است که ملک به نام شخص متوفی ثبت شده باشد که احراز این موضوع با رویت سند مالکیت امکان‎پذیر است.

قبل از معامله، اسناد هویتی فروشندگان از قبیل شناسنامه و کارت ملی بررسی شود تا اگر فروشندگان به سن قانونی، یعنی ۱۸ سال نرسیده باشند، بنا بر قانون از تصرف در اموال و حقوق مالی خود ممنوع خواهند بود و ولی یا قیم آن‌ها حق معامله خواهند داشت و از آنجایی که قیم نیز مجاز به فروش اموال غیرمنقول صغیر نیست، باید مجوز فروش اموال را از دادستان اخذ کند.

بررسی شود که مورد معامله قبلا توسط متوفی مورد وصیت قرار نگرفته باشد، چون هر شخصی می‎تواند طی وصیت‌‎نامه، یک‎ سوم از اموال خود را به دیگری منتقل کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.