حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17809 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
شناسه : 15698

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در رأی صادره که در مقام رفع تعارض بین آرای صادره از شعب ۲۳ بدوی و اول تجدید نظر صادر شده، مرجع رسیدگی به تخلفات کارکنان پیمانی در طول مدت پیمان را هیأت رسیدگی به تخلفات اداری و خارج از صلاحیت هسته گزینش دانست.بر اساس این گزارش،در خصوص اینکه آیا […]

پ
پ

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در رأی صادره که در مقام رفع تعارض بین آرای صادره از شعب ۲۳ بدوی و اول تجدید نظر صادر شده، مرجع رسیدگی به تخلفات کارکنان پیمانی در طول مدت پیمان را هیأت رسیدگی به تخلفات اداری و خارج از صلاحیت هسته گزینش دانست.
بر اساس این گزارش،در خصوص اینکه آیا هسته گزینش در طول پیمان بدون رسیدگی به تخلف اداری کارکنان پیمانی در هیأت تخلفات اداری، مجاز به قطع رابطه کارکنان پیمانی می‌باشد یا خیر؟ اختلاف نظر وجود داشت که موضوع به جهت بروز تعارض آراء صادره در هیأت عمومی دیوان مطرح شد و در نهایت، هیأت عمومی دیوان مقرر کرد: باتوجه به اینکه اولا، به موجب ماده ۱۶ قانون گزینش و تبصره آن اعلام نظر گزینش مربوط به قبل از ورود به خدمت و مراحل تمدید و تبدیل وضعیت استخدامی می‌باشد و ثانیاً مستفاد از تبصره ماده ۲۳ آئین‌نامه اجرایی قانون گزینش کشور مصوب ۲۵ مرداد ۱۳۷۷ مجلس شورای اسلامی حکم مقرر در ماده ۲۳ مذکور مربوط به موارد تمدید قرارداد و تبدیل وضع استخدامی تا رسمی قطعی است.   این گزارش می افزاید،ثالثاً پس از انعقاد قرار پیمانی ادامه خدمت فرد تابع قرارداد و نیاز دستگاه می‌باشد و در صورت ارتکاب تخلف مرجع صالح جهت رسیدگی به آن هیأت‌های رسیدگی کننده به تخلفات اداری هستند و نه هسته گزینش، بنابراین قطع ارتباط استخدامی با کارمند پیمانی در اثناء خدمت و قبل از اتمام مدت پیمان به جهت تغییر در نظر گزینش فاقد وجاهت قانونی است و اگر کارمند در اثنای استخدام پیمانی مرتکب تخلف شده باشد باید هیأت‌های تخلفات اداری به تخلف رسیدگی و حکم مقتضی صادر نماید.

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “مرجع رسیدگی به تخلف کارکنان پیمانی در طول مدت پیمانی هیات رسیدگی به تخلفات اداری است”
  1. سلام علیکم
    در چندین سایت این مطلب درج گردیده است بدون ذکر شماره رای و تاریخ صدور آن و یا چاپ عین متن آن ، هر چه گشتم تا شماره رای و یا اصل متن دادنامه را بیابم نتوانستم ، حتی در سایت دیوان عدالت نیز جستجو کردم آنرا نیافتم ، ممنون میشوم متن رای صادره و یا لینک مرجع اصلی را بقرمایید تا بتوانیم از آن استفاده کنیم . چون من نیز یکی از گرفتاران دست هسته گزینشم .
    ممنون و متشکرم

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.