حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
شناسه : 39145

‏وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در جلسه مورخ 1388/10/13‏بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و به استناد ماده (20‏) قانون مدیریت خدمات کشوری – مصوب 1386 – و با رعایت جزء (ط) بند (1‏) تصویبنامه شماره 1587795/ت38856هـ مورخ 1386/10/1 ‏موافقت نمودند: «آیین نامه اجرایی ماده (20‏) قانون […]

پ
پ

‏وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در جلسه مورخ 1388/10/13‏بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و به استناد ماده (20‏) قانون مدیریت خدمات کشوری – مصوب 1386 – و با رعایت جزء (ط) بند (1‏) تصویبنامه شماره 1587795/ت38856هـ مورخ 1386/10/1 ‏موافقت نمودند:

«آیین نامه اجرایی ماده (20‏) قانون مدیریت خدمات کشوری»
مصوب 1388,10,13با اصلاحات و الحاقات بعدی

ماده 1– نظام پیشنهادها در دستگاه‌های اجرایی در قالب وظایف شورا و کمیسیون‌های تحول اداری دستگاه‌های اجرایی یا واحدهای تابعه فعالیت می‌نمایند.

ماده 2‏– معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور دستورالعمل نحوه استقرار و تداوم نظام پیشنهادها و نیز روش ارزش گذاری پیشنهادها، میزان و نحوه پرداخت پاداش‌ها و محاسبه هزینه‌های مربوط به موضوع این نظام را تهیه، تدوین و ابلاغ می نمایند.

‏ماده3 ‏– شورای تحول اداری دستگاه های موظفند براساس فرآیند زیر، نظام پیشنهادات را به ‏شرح زیر اجرا نمایند:

‏الف– دریافت پیشنهادات

‏‏ب– بررسی تصویب یا رد نهایی پیشنهاد براساس دستورالعمل ابلاغی

‏‏ج– تعیین و تصویب پاداش‌ها براساس دستورالعمل ابلاغی در ماده (2‏) این آیین‌نامه

‏‏د– تعیین و تصویب سایر اعتبارات مربوط در راستای آموزش- فرهنگ سازی، بهبود، مشاوره و غیره.

‏ماده 4‏– شورای تحول اداری موظف است برای حفظ حقوق معنوی و مالکیت فکری پیشنهاددهندگان نسبت به ایجاد بانک اطلاعاتی الکترونیکی با درج مشخصات کامل پیشنهاد ارایه شده و سایر موارد مربوط اقدام نماید.

ماده 5– تمام دستگاه های اجرایی موظفند در تنظیم بودجه سالیانه خود، ردیفی را برای نظام پیشنهادها در نظر بگیرند.

‏تبصره 1‏– تمام دستگاه های اجرایی می توانند در تنظیم بودجه سالیانه برای استقرار و استمرار نظام پیشنهادها، تا بیست درصد (20 ‏%) بودجه حاصل از محل صرفه جویی‌ها و درآمدهای پیشنهادهای اجرا شده را هزینه نمایند.

‏تبصره2 ‏– بودجه پیشنهادی دستگاه شامل تمام هزینه های مربوط به نظام پیشنهادها، اعم از پاداش های پرداختی مربوط به ارایه پیشنهاد، حق الزحمه کارشناسی و اجرای پیشنهاد، حق الزحمه مشاوران و جوایز سالانه برترین های نظام پیشنهادها می باشد.

ماده 6– به منظور ایجاد انگیزه و رقابت، شناسایی و بهره گیری از تجارب موفق و یادگیری متقابل سازمان‌های فعال در اجرای نظام پیشنهادها، به برترین دستگاه ها جایزه ملی نظام پیشنهادها تعلق می‌گیرد.

‏‏تبصره– معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور دستورالعمل‌های لازم برای اجرای موضوع این ماده را تهیه، تدوین و ابلاغ می نماید.

ماده7 ‏(اصلاحی 15/04/1389)– دستگاه های اجرایی موظفند سالانه گزارش عملکرد و بانک اطلاعات الکترونیکی خود را در اجرای نظام پیشنهادها، به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارایه کنند.

این تصمیم نامه در تاریخ 1389/1/9 ‏به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.

محمدرضا رحیمی – معاون اول رییس جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.