حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
شناسه : 39121

بسمه تعالیبا صلوات بر محمد و آل محمد‏وزارت مسکن و شهرسازی- وزارت کشور – وزارت رفاه و تأمین اجتماعیبانک مرکزی جمهوری اسلامی ایرانهیأت وزیران در جلسه مورخ 1388/12/2 ‏بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های مسکن و شهر سازی و کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم […]

پ
پ

بسمه تعالی
با صلوات بر محمد و آل محمد
‏وزارت مسکن و شهرسازی- وزارت کشور – وزارت رفاه و تأمین اجتماعی
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
هیأت وزیران در جلسه مورخ 1388/12/2 ‏بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های مسکن و شهر سازی و کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «آیین نامه تأمین مسکن معلولین» را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین نامه تأمین مسکن معلولین
مصوب 1388,12,02با اصلاحات و الحاقات بعدی

ماده 1– مشمولین این آیین نامه معلولین نیازمند تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور می باشند که در این آیین نامه به اختصار معلولین نامیده می شوند.

‏تبصره (اصلاحی 02/08/1389)– تسهیلات موضوع این آیین نامه شامل مددجویان تحت پوشش وزارت رفاه و تأمین اجتماعی با اولویت زنان سرپرست خانوار برای احداث یکصد هزار واحد مسکونی دیگر نیز می شود.

ماده 2– وزارت مسکن و شهرسازی موظف است با رعایت قوانین و مقررات مربوط اقدامات زیر را انجام دهد:

الف – تأمین زمین مناسب برای احداث سی هزار واحد مسکونی در هر سال.

‏ب – تأمین اعتبارات مورد نیاز از محل یارانه های بخش مسکن به منظور معافیت معلولین از پرداخت هزینه های مربوط به آماده سازی زمین، عوارض صدور پروانه ساختمانی، تأمین خدمات و تأسیسات زیربنایی.

‏ج – اعمال حداکثر تخفیف در قیمت اتمام شده واحدهای مسکونی احداث شده هنگام واگذاری به معلولین.

‏د – ارسال جدول توزیع استانی و شهرستانی واحدهای مسکونی اجاره به شرط تملیک نیمه تمام و تمام شده به وزارت رفاه و تأمین اجتماعی به منظور واگذاری به معلولین ظرف پانزده روز.

ماده 3– سازمان بهزیستی کشور موظف است بر اساس امتیاز بندی مربوط، نسبت به اولویت بندی و معرفی سی هزار نفر از معلولین در هر سال اقدام نماید.

ماده 4– بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است به منظور افزایش توان معلولین در بازپرداخت تسهیلات دریافتی، اقدامات زیر را انجام دهد:

الف – پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تأمین مسکن با کارمزد چهار درصد (4%)

ب – افزایش دوره زمانی بازپرداخت تسهیلات به بیست سال.

‏ج – پرداخت تسهیلات دویست میلیون (000/000/200) ریالی به منظور ساخت هر واحد مسکونی.

‏د – معافیت از پرداخت تمامی هزینه های مربوط به تسهیلات.

ماده 5– معلولینی که در طرح مسکن مهر ثبت نام نموده اند با معرفی سازمان بهزیستی کشور و با انصراف از طرح یاد شده با اولویت مشمول این آیین نامه قرار گیرند و یا با تغییر قراردادها از امتیازات این آیین نامه بهره ‏مند می شوند.

محمدرضا رحیمی – معاون اول رییس جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.