حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
شناسه : 39063

مجتبی قهرمانی با اشاره به آغاز به کار گشت‌های مشترک بازرسی از انبار‌های بنادر، گمرکات و اموال تملیکی این استان گفت: قانون‌گذار ضمانت اجرای بسیار محکمی برای ثبت انبار‌ها در سامانه جامع انبار‌ها و همچنین ورود و خروج دقیق و قانونی کالا پیش‌بینی نموده که بر این اساس؛ ماده ۶ مکرر ۲ قانون مبارزه با […]

پ
پ

مجتبی قهرمانی با اشاره به آغاز به کار گشت‌های مشترک بازرسی از انبار‌های بنادر، گمرکات و اموال تملیکی این استان گفت: قانون‌گذار ضمانت اجرای بسیار محکمی برای ثبت انبار‌ها در سامانه جامع انبار‌ها و همچنین ورود و خروج دقیق و قانونی کالا پیش‌بینی نموده که بر این اساس؛ ماده ۶ مکرر ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تا یک چهارم ارزش کالا، جزای نقدی برای انباردارانی در نظر گرفته است که در فرآیند ثبت کالا در سامانه جامع انبار‌ها و در بخش ثبت، ورود و خروج کالا‌ها اهمال داشته باشد. 

وی در ادامه افزود: این گشت‌های ویژه متشکل از دادستانی و ادارات کل تعزیرات حکومتی، بازرسی و صنعت، معدن و تجارت وظیفه دارند ضمن انجام بازرسی‌های سرزده با هرگونه تخلف ناشی از احتکار یا عدم رعایت مفاد ماده ۶ مکرر ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه افزود: در نتیجه اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان تاکنون تعداد ۱۴۸ انبار موجود در بندر شهید رجایی بندرعباس در سامانه جامع انبار‌ها ثبت شده‌اند و فرآیند نظارت بر آن‌ها آغاز شده است.

قهرمانی خاطر نشان کرد: تیم‌های بازرسی در قالب گشت مشترک با حضور مسئولین قضایی، نماینده ادارات کل تعزیرات حکومتی، صمت و بازرسی استان هرمزگان تاکنون از تعداد ۳۷ انبار مستقر در بندر شهید رجایی بندرعباس بازدید نموده‌اند.

وی یادآور شد: در نتیجه بازرسی‌های این گشت‌های مشترک مشخص شد ثبت نام تمامی این واحد‌ها در سامانه جامع انبار‌ها صورت پذیرفته و از این تعداد ۷ انبار نیز با استفاده از کاربر شروع به ثبت عملیات ورود و خروج کالا در سامانه مذکور نموده اند، اما همچنان ۳۰ انبار اقدامات لازم را جهت ثبت اطلاعات انجام نداده اند که با توجه به مشاهده تخلفات مذکور گزارش گشت بازرسی در این خصوص تنظیم و جهت رسیدگی پرونده قضایی تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه اتصال این انبار‌ها به سامانه جامع انبار‌ها چند اثر مهم دارد، بیان کرد: مهم‌ترین آن مدیریت ارجاع پیشگیری از رسوب و احتکار کالا‌ها است و این موضوع از ایجاد فساد جلوگیری کرده و در نتیجه آن مشخص می‌شود که محموله‌های کالا چه زمانی وارد بندر می‌شوند و چه زمانی ترخیص خواهند شد.

وی همچنین با تعیین ضرب الاجل از محوطه داران و انبارداران خواست هر چه سریعتر نسبت به ثبت اطلاعات انبار و ورود و خروج کالا‌های موجود در سامانه جامع انبار‌ها اقدام کنند.
 
قهرمانی با بیان اینکه نوع و میزان کالا‌ها نیز در نتیجه این اتصال مشخص می‌شود، گفت: اثر دیگر الحاق انبار‌های بندر شهید رجایی به سامانه جامع انبارها، تسریع در انجام امور و رونق و تسهیل تجارت است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از تجار از طولانی شدن روند ورود و خروج کالاهایشان گلایه‌مند بوده‌اند، با ایجاد شفافیت از طریق اتصال انبار‌های بندر شهید رجایی به سامانه جامع انبار‌ها و همچنین نظارت مسوولان گمرک و بنادر و مراجع نظارتی درون این دستگاه‌ها و مراجع نظارتی برون دستگاهی، سرعت انجام کار افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه «قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ لازم الاجرا شده است و اخیرا نیز فرصت لازم اعطا شده است، اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عدم ثبت کالا و ورود و خروج آن در سامانه جامع انبارها، با متخلفان با قاطعیت برخورد خواهد شد.

قهرمانی تأکید کرد: با نظارتی که از طریق این سامانه بر انبار‌های مستقر در بندر شهید رجایی بندرعباس صورت خواهد گرفت از هرگونه فساد پیشگیری خواهد شد که بر این اساس از تلاش‌های متولیان امر قدردانی می‌کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.