حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
شناسه : 38816

حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده در نشست صبح امروز با علمای اهل تسنن استان با اشاره به تأیید پیش نویس نهایی و امضاء میثاق نامه مشترک اظهار کرد:با توجه به شرایط و مقتضیات زمانی، ضرورت بروزرسانی میثاق نامه سابق از طریق اعمال تغییرات، اصلاحات و الحاقات جدید کاملا محسوس بود لذا طی جلسات تعاملی […]

پ
پ

حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده در نشست صبح امروز با علمای اهل تسنن استان با اشاره به تأیید پیش نویس نهایی و امضاء میثاق نامه مشترک اظهار کرد:با توجه به شرایط و مقتضیات زمانی، ضرورت بروزرسانی میثاق نامه سابق از طریق اعمال تغییرات، اصلاحات و الحاقات جدید کاملا محسوس بود لذا طی جلسات تعاملی مشترک که به صورت مستمر و با پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان برگزار شد، مقررات اصلاحی و الحاقی و نیز ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی و آثار و پیامد‌های قابل پیش بینی در خصوص هر کدام از بند‌های نگارش شده در این توافق نامه، مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و متعاقبا پیش نویس نهایی آن در قالب ۴۱ ماده تهیه و پس از حصول توافق، مراتب در جلسه امروز به امضاء، تأیید و تصویب رسید.

رئیس کل دادگستری استان، پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی را بعنوان مهمترین هدف تنظیم و تأیید نهایی میثاق نامه مشترک عنوان و تصریح کرد: همانگونه که گفته شد این میثاق نامه محصول چندین جلسه و در نتیجه گفتگو‌های فی مابین بود که پس از اعمال برخی تغییرات و اصلاحات در حال حاضر از بسیاری جهات جامع و مانع و همچنین در حوزه راهبردی راهگشا و سازنده به نظر می‌رسد.

وی افزود: دستگاه قضایی استان همانگونه که تا کنون در اجرای بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها و همچنین سازوکار‌های پیشگیرانه موفق عمل کرده لذا اجرای مقررات پیش بینی شده در میثاق نامه مذکور نیز گام مؤثری در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده همچنین همراهی و همگامی علمای اهل تسنن در راستای اجرای طرح‌های پیشگیرانه و بازدارنده از بروز جرائم و آسیب‌های اجتماعی را ستودنی توصیف کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این نشست با بیان اینکه علمای اهل تسنن تا کنون در مسیر ارشاد، راهنمایی و هدایت جوانان و نوجوانان در خصوص مخاطرات ناشی از تهدید آسیب‌های اجتماعی به خوبی عمل کرده اند، بیان کرد: این گونه هدایت‌ها که عمدتاً در قالب اجرای مفاد میثاق نامه و بر اساس مبانی فقهی و حقوقی تنظیم شده این قابلیت را دارد که همچنان شاید بیشتر از گذشته از بروز بخش اعظمی از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.

سیدجواد ایلالی، توسعه دامنه مقررات پیش بینی شده در میثاق نامه مشترک حول محور برخی دیگر از جرائم خاص را بعنوان مهمترین سازوکار تعیین شده در راستای بهبود میزان تأثیرگذاری سازوکار‌های پیشگیرانه در مناسبات فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نیز گفت:این میثاق نامه بر اساس موازین شرعی و قانونی به ویژه قواعد فقه حنفی تحریر و تنظیم شده و قطعا می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی، بهداشت حقوقی و سلامت اخلاقی جامعه نقش قابل ملاحظه و تعیین کننده‌ای داشته باشد.

حجت الإسلام والمسلمین یوسفی خاطرنشان کرد:برای تحقق اهداف دستگاه قضایی علمای اهل تسنن از همان ابتدا پای کار بودند و به بهترین وجه دستگاه قضایی را در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه یاری کردند و ما امیدواریم این روند و این نوع مناسبات و تعاملات مفید و سازنده بیش از پیش تقویت شود.

آخوند کمالی از علمای اهل تسنن رازوجرگلان نیز با بیان اینکه مواد مندرج در میثاق نامه مورد بحث، با اعمال اصلاحات و الحاقاتی از ۳۶ ماده به ۴۱ ماده افزایش یافته؛ اظهار کرد: در جلساتی که با علمای اهل سنت برگزار شده همواره بر ضرورت تبلیغ و تبیین مقررات میثاق نامه برای مردم عادی به منظور آگاهی آنان از نظرات علما در نماز جمعه و جلسات تأکید شده است.

وی گفت: علمای اهل تسنن تعامل خوبی با دستگاه قضا دارند و در راستای پیشگیری از وقوع جرم و صلح و سازش جلسات متعددی را با دستگاه قضایی خراسان شمالی برگزار کرده‌اند و این میثاق نامه نیز می‌تواند در راستای تقویت این نوع تعاملات در استان ارزیابی شود.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور خاطرنشان کرد: اجرای مقررات پیش بینی شده در میثاق نامه مشترک می‌تواند از بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.