حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
شناسه : 38810

ناصر عتباتی  در آخرین جلسه شورای اداری اداره کل زندان‌های استان که با حضور مدیران اداره کل و روسای زندان‌های استان درمحل اتاق جلسات کانون اصلاح و تربیت زندان ارومیه برگزار می‌شد با تبریک اعیاد شعبانیه و هفته سربازان گمنام گفت: امنیت و آرامش کشور مرهون تلاش همه مجموعه‌ها خصوصا سربازان گمنام امام زمان عج […]

پ
پ

ناصر عتباتی  در آخرین جلسه شورای اداری اداره کل زندان‌های استان که با حضور مدیران اداره کل و روسای زندان‌های استان درمحل اتاق جلسات کانون اصلاح و تربیت زندان ارومیه برگزار می‌شد با تبریک اعیاد شعبانیه و هفته سربازان گمنام گفت: امنیت و آرامش کشور مرهون تلاش همه مجموعه‌ها خصوصا سربازان گمنام امام زمان عج است و مجاهدت‌های خاموش این عزیزان بسیار کم مورد توجه قرار می‌گیرد.

عتباتی در ادامه به کار در زندان‌های استان اشاره و گفت: کار در مجموعه زندان یک کار سخت و طاقت فرساست و کارکنان زندان با ایثار و از خودگذشتگی در کنار انسان‌هایی که دچار مشکلات روزگار شده اند انجام وظیفه می‌کنند و کار آن‌ها پیامبرگونه و معلم گونه است چرا که در حال اصلاح و باز اجتماعی کردن مددجویان هستند، برای بازگشت درست و صحیح آن‌ها به جامعه که این کار در نوع خود واقعا ارزشمند است.

وی افزود: توفیقات اداره کل زندان‌های استان حاصل تلاش‌ها و زحمات کارکنان خدوم و زحمتکش است که در هماهنگی کامل با مجموعه قضایی استان توانسته اند بیش از ۳۵۰۰ نفر اشتغال ۵۴ فقره سازش قصاص، اخذ مشارکت بیش از ۷۰۰ نفر در آزادسازی زندانیان که این‌ها کار‌های چشم گیر و ارزشمند هستند.

رئیس کل دادگستری استان خطاب به روسای زندان‌های استان گفت:کار شما انسان سازی وتعلیم و آموزشی هست و در واقع کمک بزرگی به ساختن بنیاد جامعه می‌کنید و هر مددجویی که اصلاح می‌شود و به زندان بر نمی‌گردد در واقع از آسیب‌های اجتماعی کاسته می‌شود.

وی افزود، کار ارزشمند و خدمت به بشریت در بسیاری از وظایف و تکالیف قانونی و اخلاقی در زندان‌ها قابل ارزشگذاری با مادیات نیست و یک بعد معنوی و اخلاقی موثر در سطح جامعه و خانواده دارد.

عتباتی  با اشاره به زحمات یکساله مسئولین زندان خصوصا در ایام اغتشاشات از همه آن‌ها به جهت مدیریت مطلوب امور در زمان حساس تقدیر و تشکر کرد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه تاکید به تقویت و افزایش میزان اشتغال زندانیان کرد و گفت: هر چند که اقدامات خوبی انجام شده است، ولی نباید اکتفا کرد و باید با جدیت و اثرگذار و بر اساس برنامه‌های اعلامی اشتغال را دنبال کنیم هر چند که در سال ۱۴۰۱ اشتغال ۳۰۰ برابر نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است.

عتباتی به مقوله جذب کمک‌های مردمی هم اشاره و گفت:باید در زندان‌ها به روی خیرین گشوده شود و از فعالان اقتصادی و خیرین نیک اندیش با رعایت نکات حفاظتی نهایت بهره را در آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی بهره بگیریم.

وی به تقویت ارتباط بین زندان و بدنه دادگستری تاکید و گفت:مددکاران زندان می‌توانند در این خصوص نقش بسیار مهمی داشته باشند و از ظرفیت‌های قضایی نهایت بهره را برای کمک به امور زندانیان ببرند.

عتباتی به ارائه خدمات مشاوره‌ای در زندان‌ها هم تاکید و گفت: هر چند که این امر در حال انجام است، ولی باید به حداکثر میزان خود برسد و ارائه خدمات مشاوره‌ای برای زندانیان به نحو شایسته تقویت شود.

فتحی مدیرکل زندان‌های استان هم در این جلسه گفت: قطعا این توفیق اتفاقاتی نیست مگر با همکاری صمیمانه و پای کار بودن مجموعه دادگستری استان در کنار اداره کل زندان‌های استان ۷۰۰ نفر مشارکت در آزاد سازی زندانیان شده است و کار‌ها باید اطلاع رسانی شود ۳ هزارو ۵۰۰ نفر اشتغال زندانیان در زندان ارومیه عملیاتی شده است، اصلاح و تربیت یک معنی یعنی اشتغال قشر کثیری از زندانیان است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.