حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
شناسه : 38765

محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در نشست تخصصی قضایی سازمان همکاری‌های شانگهای تحولات نظام قصایی جمهوری اسلامی ایران در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین را تشریح کرد. وی افزود: رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران معتقد است که «تحول و تعالی» در قوه قضاییه «بدون هوشمند سازی» غیر ممکن […]

پ
پ

محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در نشست تخصصی قضایی سازمان همکاری‌های شانگهای تحولات نظام قصایی جمهوری اسلامی ایران در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین را تشریح کرد.

وی افزود: رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران معتقد است که «تحول و تعالی» در قوه قضاییه «بدون هوشمند سازی» غیر ممکن است و بر اساس این راهبرد تمامی حوزه‌های قضایی در سراسرکشور برای تبادل داده‌های قضایی، از طریق فیبر نوری در یک شبکه گسترده اختصاصی به نام شبکه ملی عدالت با هم ارتباط دارند و سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی به نحوی طراحی شده است که کلیه فرایند‌های قضائی در این سامانه ثبت و پرونده‌های قضایی و اسناد مرتبط با آن در اختیار قضات و مراجع قضایی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: تمامی داده‌های پرونده و تصمیمات قاضی از شروع رسیدگی به پرونده تا انتهای آن به صورت الکترونیکی ذخیره و نگهداری می‌شوند، همچنین امکان طرح و پیگیری امور قضائی از طریق سامانه خدمات الکترونیک قضایی و بیش از ۱۲۰۰ دفتر در سراسر کشور برای کلیه ساکنین ایران فراهم شده است.

وی افزود: به موجب ماده ۶۵۳ قانون آیین دادرسی کیفری اطلاعات مربوط به قوه قضائیه مانند آدرس، شماره تماس مراجع قضائی و لینک به وب سایت‌های همه سازمان‌ها و دادگستری‌های استانی، تصمیمات دیوان عالی کشور و کلیه خدمات الکترونیکی مورد نیاز در دسترس عموم مردم قراردارد، همچنین آرا قضایی با حفظ حریم خصوصی اشخاص و پس از گمنام سازی، جهت تحلیل و نقد صاحب‏نظران و متخصصان‏ در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

کاظمی فرد ادامه داد: جهت دریافت خدمات از قوه قضاییه، برای هر یک از اشخاص حقیقی و حقوقی شناسه قضایی پیش بینی شده است. این شناسه با یک بار احراز هویت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، کلانتری‌ها یا مجتمع‌های قضایی به آنان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: در زمان پاندمی کرونا، امکان احراز هویت برخط با استفاده از هوش مصنوعی و ۸ شرکت دانش بنیان امکان پذیر شد و افراد می­ توانند شناسه قضایی خود را از منزل دریافت کنند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره روند تکاملی و تحولی استفاده از فناوری در قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و سی خدمت الکترونیک در دسترس در پرتال وب برخی از این خدمات را تشریح کرد.

کاظمی فرد گزارش کاملی در مورد برخی خدمات از جمله ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی، تبادل اطلاعات قضایی بین کلانتری‌ها و دادگستری ها، خودکاربری، وکلا و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های دولتی و کارشناسان رسمی دادگستری، قرارداد الکترونیک وکالت، گواهی عدم سو پیشینه سیستم نوبت دهی الکترونیک در مراجع قضایی، جلسه استماع و دادرسی الکترونیک، تحقیق غیر حضوری از افراد بازداشتی و زندانیان به ویژه در دوره کرونا، پابند الکترونیکی سامانه اطلاعات موثر افراد (ساما)، سامانه هوشمند استعلامات مالی نظرسنجی الکترونیک، سامانه تصمیم یار مدیران ارشد و مرکز تماس بیست و چهار ساعته ارائه کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.