حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
شناسه : 38776

حجت الاسلام و المسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه در حاشیه نشست اجلاس روسای قوه قضاییه کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های شانگهای با معاون دیوان عالی و رییس هیات اعزامی از سوی کشور چین دیدار کرد. در این نشست که در قضایی دوستانه برگزار شد، معاون اول قوه قضاییه تبادل تجربیات دو کشور به ویژه در […]

پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه در حاشیه نشست اجلاس روسای قوه قضاییه کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های شانگهای با معاون دیوان عالی و رییس هیات اعزامی از سوی کشور چین دیدار کرد.

در این نشست که در قضایی دوستانه برگزار شد، معاون اول قوه قضاییه تبادل تجربیات دو کشور به ویژه در زمینه استفاده از فناوری‌های الکترونیک در دادرسی‌ها تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق با اشاره به سیاست راهبردی دولت چین مبنی بر عدم اجازه به کشور‌های زورگو برای مداخله در امور داخلی و تحمیل هنجار‌های غربی به بهانه حقوق بشر گفت: کشور چین دارای قدرت و ظرفیت بسیار زیادی برای ارتقای سطح همکاری‌ها در درون سازمان همکاری‌های شانگهای و در حوزه روابط دو جانبه است. کشور چین دولت مستقلی است و انتظار داریم با توجه به رسالت دستگاه قضایی کشور‌ها، در موارد اجحاف زورگویان به ملل تحت ستم اعلام نظر و اقدام کند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به تحریم‌های غیر انسانی غرب علیه جمهوری اسلامی، به آثار غیر انسانی این تحریم‌ها به ویژه در حوزه سلامت و درمان اشاره کرد و علت این امر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملل مظلوم جهان دانست و از همتای چینی خود از ظرفیت دستگاه قضایی چین برای محکوم کردن این اقدامات استفاده کند.

رییس هیات اعزامی دستگاه قضایی چین نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات گفت:ایران و چین دارای پیوند‌های تمدنی و فرهنگی زیادی هستند و روابط دو کشور در بسیار خوبی قرار دارد.

وی گفت: ما زمینه‌های بسیاری برای استفاده از حق حاکمیت و حق مردم داریم و یک جانبه گرایی را محکوم می‌کنیم.

معاون رئیس قوه قضاییه چین با اشاره به نتایج بسیار خوب سفر رییس جمهور اسلامی به ایران به چین و توافق ایشان با رهبر چین برای توسعه روابط و دیدار‌ها گفت: مناسب است دیدار‌های مقامات قضایی دو کشور نیز افزایش یافته و سطح روابط قضایی هم ارتقا یابد و تفاوت‌های بین دو سیستم قضایی نباید موجب قطع ارتباط و یا کاهش همکاری شود؛ زیرا زمینه‌های مناسب و مشترک برای همکاری وجود دارد و همکاری قضایی مشترک می‌تواند اجماع رهبران را در زمینه‌های مختلف افزایش دهد و درک مشترک را توسعه دهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.