حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
شناسه : 38611

 موسی خلیل الهی در آیین تحلیف ۲۱ نفر از کارآموزان امر قضاوت، با بیان اینکه امر قضاوت شان و جایگاه بالایی در جامعه دارد، اظهار کرد: نوع رفتار و اخلاق قضات از نگاه و دید مردم مورد قضاوت قرار میگیرد بر همین اساس باید رعایت نظم در امور اداری و شخصی مورد توجه قرار گیرد. […]

پ
پ

 موسی خلیل الهی در آیین تحلیف ۲۱ نفر از کارآموزان امر قضاوت، با بیان اینکه امر قضاوت شان و جایگاه بالایی در جامعه دارد، اظهار کرد: نوع رفتار و اخلاق قضات از نگاه و دید مردم مورد قضاوت قرار میگیرد بر همین اساس باید رعایت نظم در امور اداری و شخصی مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر رعایت نظم در همه امور افزود: گاهی کمترین و ریزترین مسایل موجب بروز برخی آسیب‌های و پایین آمدن شان قضاوت در دید مردم و بروز برخی شائبه‌ها علیه دستگاه قضایی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه بحث استقلال در قضاوت و موضوع همفکری و مشورت هیچ تناقضی با یکدیگر ندارند، اضافه کرد: عمده شاخصه لازم برای امر قضاوت علم بوده، اما بدون تجربه نمی‌توان به خوبی قضاوت کرد بر همین اساس باید از تجربیات قضات پیشکسوت که چندین سال تجربه قضاوت دارند بهره‌مند شد این موضوع موجب ایجاد مصونیت از خطا‌ها و افزایش علمی و نقاط قوت قضات می‌شود.

وی با تاکید بر خودداری از اظهار نظر پیش از اتخاذ تصمیم قطعی و خارج از چهارچوب‌های پرونده‌های مطروحه، ادامه داد: برخی اظهار نظر‌های خارج از چهارچوب پرونده و پیش از اتخاذ تصمیم نهایی در بین مردم نسبت به دستگاه قضایی و قضات شائبه‌هایی را القاء می‌کند.

خلیل الهی با اشاره به لزوم تکریم ارباب رجوع، تصریح کرد: مردم، ولی نعمت ما هستند و موظف به حفظ کرامت مردم هستیم ولو اینکه فرد مراجعه کننده متهم یا مجرم باشد.

وی افزود: اقتدار یک قاضی بستگی به علم، فکر و قلم او دارد و هرچقدر رفتار‌ها بر اساس ادب و احترام باشد، در بین مردم نیز مورد احترام خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.