حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۴۹
شناسه : 38314

بنده یک مغازه را از سال ۹۶ به مدت ۵ سال اجاره کردم و توافق کردیم که سالی ۱۰ درصد به کرایه اضافه شود. اکنون ۲ سال دیگر از قرارداد باقی مانده و در این مدت هم هیچگونه تاخیری نسبت به اجاره بها نداشتیم.   سوالم اینجاست آیا مالک می‌تواند ملک خودش را بفروشد و ادعای […]

پ
پ

بنده یک مغازه را از سال ۹۶ به مدت ۵ سال اجاره کردم و توافق کردیم که سالی ۱۰ درصد به کرایه اضافه شود. اکنون ۲ سال دیگر از قرارداد باقی مانده و در این مدت هم هیچگونه تاخیری نسبت به اجاره بها نداشتیم.   سوالم اینجاست آیا مالک می‌تواند ملک خودش را بفروشد و ادعای تخلیه کند؟؟ لازم به توضیح هست که ملک مورد نظر در سال اول تقریبا از دور خارج و کسب و کار ما موجب رونق ملک و به اصطلاح تو چشم اومدن ملک شد و به نوعی ملک را آباد کرد.

ج: مالک می تواند مغازه را بفروشد اما فروش ملک توسط مالک، حق شما را از بین نمی برد. شما تا پایان قرارداد، مستاجر هستید و کسی نمیتواند تخلیه ملک را بخو اهد. در خصوص حق کسب و پیشه هم، قانونگذار در سال 76 دیگر آنرا به رسمیت نمی شناسد. مگر آنکه در ابتدای قرارداد مبلغی بعنوان سرقفلی پرداخته باشید، که بر اساس نظر کارشناس استحقاق دریاقت آن به قیمت روز تخلیه دارید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.