حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۰۵
شناسه : 38079

محمد جعفر عبدالهی  با تبریک فرارسیدن بعثت نبی مکرم اسلام،پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) عنوان کرد: اعمال مجازات در اندیشه همه مکاتب کیفری اثر تربیتی و اصلاحی دارد ، اما در نظام کیفری اسلام آثار اعمال کیفر صرفاً دنیوی و مادی نبوده و علاوه بر آن،اثر معنوی تطهیر مجرم از آثار سوء ارتکاب […]

پ
پ

محمد جعفر عبدالهی  با تبریک فرارسیدن بعثت نبی مکرم اسلام،پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) عنوان کرد: اعمال مجازات در اندیشه همه مکاتب کیفری اثر تربیتی و اصلاحی دارد ، اما در نظام کیفری اسلام آثار اعمال کیفر صرفاً دنیوی و مادی نبوده و علاوه بر آن،اثر معنوی تطهیر مجرم از آثار سوء ارتکاب جرم مورد توجه است .

عبدالهی ادامه داد: مکتب اسلام بدنبال اصلاح مجرم است و اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها از راه های تربیت و اصلاح زندانی بشمار می آید.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی استان سمنان در صدد آن بوده تا هوشمندانه اصلاح و تربیت زندانی را در ندامتگاه ها فرصتی برای مقدمه بازگشت شرافتمندانه آنان به جامعه و خانواده شان فراهم کند .

وی افزود : در همین راستا حرفه آموزی و اشتغال دو هزار و ۱۰۳ زندانی طی ۱۰ ماه اخیر سال جاری در زندان‌های استان سمنان مهیا شده است .

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: اشتغال و حرفه آموزی ایجاد شده برای زندانیان از طریق « اشتغال به کارگاهی ، اعزام به کار و اشتغال به کار نشسته » ممکن شده و برای تعداد ۸۳۲ زندانی گواهینامه حرفه آموزی صادر گردیده است .

عبدالهی در خاتمه خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی استان سمنان زندان را وسیله تربیت ، اصلاح و محلی برای تفکر و تأمل زندانی از سوء رفتار گذشته اش می داند و قصد دارد علاوه بر برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی با ایجاد اشتغال و حرفه آموزی در ندامتگاه ها ، جمعیت کیفری را به صورت صحیح مدیریت کرده، تا پیشگیری از وقوع جرم در نهایت درایت بعمل آمده برای جامعه اتفاق بیفتد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.