حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۵۹
شناسه : 37986

 رئیس دستگاه قضا به منظور حفظ و صیانت از حقوق عامه و جلوگیری از بروز مشکلاتی نظیر«فرسایش خاک، زمین و خشکسالی» و اهمیت این موضوعات در وضعیت معیشتی مردم به مسئولان قضایی بر موضوع حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی تاکید کرده‌اند. حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای همچنین طی سخنانی در نشست مشترک قوه قضاییه با […]

پ
پ

 رئیس دستگاه قضا به منظور حفظ و صیانت از حقوق عامه و جلوگیری از بروز مشکلاتی نظیر«فرسایش خاک، زمین و خشکسالی» و اهمیت این موضوعات در وضعیت معیشتی مردم به مسئولان قضایی بر موضوع حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی تاکید کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای همچنین طی سخنانی در نشست مشترک قوه قضاییه با وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: باید تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود تا از تصرف منابع طبیعی و اراضی ملی پیشگیری و جلوگیری شود و چنانچه زمینی از اراضی ملی یا منابع طبیعی تصرف شد، در اولین زمان ممکن نسبت به جلوگیری و رفع تصرف از آن اقدام عاجل صورت گیرد.

در همین راستا دادگستری کل استان قزوین در ۹ ماهه سال‌جاری در خصوص آزادسازی اراضی ملی و منابع طبیعی، حریم و بستر رودخانه‌ها و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زارعی استان اقدامات موثری انجام داده است


اعاده به وضع سابق ۷۳۰ مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و زراعی استان قزوین

علی شعبانی در تشریح اقدامات دادگستری کل استان قزوین در خصوص آزادسازی و رفع تصرف از اراضی ملی و زارعی استان در ۹ ماهه سال‌جاری، اظهارکرد: با ورود و پیگیری‌های دادگستری کل و دادستانی استان قزوین، در راستای (تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی) ۷۳۰ مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و زراعی استان به مساحت (۶۴ هزار متر مربع) در این بازه زمانی به وضع سابق اعاده شده است.

قلع وقمع ۸۹ مورد ساخت وساز غیرمجاز

وی با اشاره به قلع وقمع ۸۹ مورد ساخت وسازغیرمجاز به مساحت (۵۵ هزار متر مربع) در استان قزوین تأکید کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته در خصوص آزادسازی تصرفات گذشته زیر ذره بین دستگاه قضایی استان قرار دارد و باید تلاش شود تا مجددا طعمه زمین خواران نشوند.

آزاد سازی ۶۳۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال

رئیس کل دادگستری استان قزوین، افزود: در همین بازه زمانی و در نتیجه ورود و پیگیری‌های دادگستری کل و دادستانی استان، ۶۳۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال آزادسازی و رفع تصرف شده است.

شعبانی در ادامه با بیان اینکه نگاه دستگاه قضایی در حوزه صیانت از اراضی ملی، مقابله و پیشگیری به موازات یکدیگراست، تأکید کرد: باید تلاش کنیم اقدامات به سمت و سویی هدایت شود که نتیجه مثبت آن در جامعه محسوس باشد و تمرکز برنامه‌ها باید برپیشگیری از زمین خواری‌های جدید و رفع تصرفات باشد.

آزاد سازی ۱۲ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌ها

وی افزود: در راستای صیانت از حقوق‌عامه، بیت المال و پیشگیری از خطرات و خسارات احتمالی در مواقع وقوع سیل و طغیان رودخانه ها با پیگیری‌های دستگاه قضایی استان قزوین در ۹ ماهه امسال ۱۲ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان آزاد سازی شد.

پلمب و مسلوب المنفعه شدن تعداد ۲۱۷ حلقه چاه‌ غیر مجاز

شعبانی پلمب و مسلوب المنفعه شدن تعداد ۲۱۷ حلقه چاه‌ غیر مجاز را از سایر اقدامات دادگستری کل استان قزوین در حوزه شورای حفظ حقوق بیت المال در ۹ ماهه سال‌جاری برشمرد.رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی با هرگونه اقدام غیرقانونی «در تصرف اراضی دولتی و ملی، تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها و…» با جدیت برخورد می کند، گفت: درگذشته به دلیل تصرفات غیرقانونی انجام شده از سوی زمین خواران، خسارت‎های به اموال عمومی وارده شده است که دستگاه قضایی استان به منظور حفظ حقوق عامه با متخلفان در هر جایگاهی برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.