حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
شناسه : 37795

اجرای قطعی آیین نامه آموزش و پرورش تلفیقی – فراگیر کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژهمصوب 1390,10,27 شورای عالی آموزش و پرورش با استناد به نتایج ارزشیابی از اجرای آزمایشی آیین نامه ی آموزش و پرورش تلفیقی- فراگیر کودکان و دانش آموزان با نیاز های ویژه1، موضوع مصوبه ی هفتصد و سی و چهارمین […]

پ
پ

اجرای قطعی آیین نامه آموزش و پرورش تلفیقی – فراگیر کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه
مصوب 1390,10,27

شورای عالی آموزش و پرورش با استناد به نتایج ارزشیابی از اجرای آزمایشی آیین نامه ی آموزش و پرورش تلفیقی- فراگیر کودکان و دانش آموزان با نیاز های ویژه1، موضوع مصوبه ی هفتصد و سی و چهارمین جلسه ی شورای عالی آموزش و پرورش تاریخ 13/4/85 مقرر می دارد، آیین نامه ی مذکور به صورت قطعی در مدارسی که به تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی و موافقت اداره کل آموزش و پرورش استان، شرایط و امکانات مورد نیاز را دارا می باشند، با رعایت موارد زیر اجرا شود:

1-دانش آموزان گروه های آسیب دیده بینایی، آسیب دیده شنوایی، آسیب دیده جسمی – حرکتی، دارای هوش مرزی( دیرآموز)، دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری، مشکلات رفتاری- هیجانی (خفیف تا متوسط) که توسط پایگاه سنجش سازمان آموزش و پرورش استثنایی شناسایی می شوند، تحت پوشش این روش قرار می گیرند.

2-وزارت آموزش و پروش موظف است:

2-1- ضمن پیش بینی اعتبار خاص برای اجرای مطلوب آیین نامه ی مذکور، نسبت به آموزش نیروی انسانی( معلمان) مورد نیاز اقدام و از به کار گیری نیروی انسانی فاقد صلاحیت های لازم خود داری نماید.

2-2- متناسب با شرایط و اقتضائات دانش آموزان با نیاز های ویژه، انعطاف لازم را در برنامه های درسی و تربیتی آنان اعمال نماید.

2-3- استاندارد ها و شاخص های نیروی انسانی ، فضا و تجهیزات مدارس مجری طرح را تهیه و ابلاغ نماید.

2-4- با توجه به نتایج حاصل از ارزشیابی مرحله اول نسبت به ارزشیابی تکوینی اقدام نماید و نتایج را به صورت مرحله ای جهت اصلاح روند ها و فرآیند ها در اختیار حوزه های ذی ربط قرار دهد و گزارش دوسالانه ی آن را به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه دهد.

موضوع: اجرای قطعی آیین نامه ی آموزش و پرورش تلفیقی-فراگیر کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه در هشتصدو پنجاه و چهارمین جلسه ی شورای عالی آموزش و پرورش تاریخ 27 /10 / 90 13 به تصویب رسید.



1- آموزش تلفیقی- فراگیر روشی است که در آن برخی از دانش آموزان با نیازهای ویژه در کلاس های آموزش و پرورش عادی در کنار سایر دانش آموزان با استفاده از خدمات معلمان مرجع( رابط) به عنوان تسهیل گر مشغول به تحصیل می شود.

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.