حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۳۰
شناسه : 37728

هیئت وزیران در جلسه مورخ 20/1/1391 ‏بنا به پیشنهاد شماره 51448/020 ‏مورخ 18/12/1389 وزارت جهاد کشاورزی و با مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران و به استناد ماده (15) ‏قانون نظام جامع دامپروری کشور – مصوب 1388 ‏- آیین نامه اجرایی ماده (15‏) قانون مذکور را به شرح زیر تصویب […]

پ
پ

هیئت وزیران در جلسه مورخ 20/1/1391 ‏بنا به پیشنهاد شماره 51448/020 ‏مورخ 18/12/1389 وزارت جهاد کشاورزی و با مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران و به استناد ماده (15) ‏قانون نظام جامع دامپروری کشور – مصوب 1388 ‏- آیین نامه اجرایی ماده (15‏) قانون مذکور را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین نامه اجرایی ماده (15) قانون نظام جامع دامپروری کشور
مصوب 1391,01,20با اصلاحات و الحاقات بعدی

ماده 1 – اصطلاحات بکاررفته در این آیین نامه دارای تعاریف زیر می باشند:

الف – قانون: قانون نظام جامع دامپروری کشور- مصوب 1388 –

ب – دام :حیواناتی (شامل چهارپایان، پرندگان ، آبزیان و حشرات) که برای امور تغذیه انسان و یا تغذیه دام و فعالیتهای اقتصادی، تولیدی، آزمایشگاهی، ورزشی و تفریحی، تولید، نگهداری و پرورش داده می شوند.

پ – دامپروری: علم و فن مدیریت در پرورش، تغذیه و اصلاح نژاد دام به منظور دستیابی به استانداردهای ملی و بین المللی.

ت – سازمان: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران.

ث – امور تحقیقاتی: مجموعه فعالیت هایی که برای پاسخ گویی به نیازهای علمی وکاربردی در زمینه دامپروری انجام می گیرد .

ج – امور مشاوره ای و مطالعاتی: نیاز سنجی، امکان سنجی، شناسایی، توجیه فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی، نظارت بر اجرای طرح، نصب و بهره برداری، کنترل مهندسی، خدمات مهندسی ارزش و پایش و ارزشیابی طرح.

چ – امور خدماتی: مجموعه فعالیت های اجرایی و پشتیبانی که در جهت ارتقای کمی و کیفی امور دامپروری استفاده می شود.

ح – امور آموزشی، ترویجی و فرهنگی: فعالیت هایی که به منظور افزایش سطح دانش، بینش و مهارت های اشخاص شاغل در زمینه حرفه دامپروری انجام می شود.

خ – پروانه تأسیس: مجوزی که با رعایت قوانین و مقررات مربوط و پس از ایجاد، تجهیز و تامین نیروی انسانی لازم برای انجام فعالیت های دامپروری از سوی سازمان به نام متقاضی صادر می شود.

د – تشکل های دامپروری غیر دولتی: اشخاص حقوقی که بر اساس ضوابط و شرایط قانونی، ایجاد شده و مبنای فعالیت آنها براساس اساسنامه های مصوب می باشد که از این پس تشکل نامیده می شوند.

ذ – مرکز خدمات دامپروی غیر دولتی: واحدی متشکل از اشخاص حقیقی یا حقوقی غیر دولتی که بر اساس قانون برای انجام یک یا چند فعالیت موضوع این آئین نامه در مکان مشخص تاسیس و از این پس مرکز نامیده می شود.

ماده 2 ‏ – حدود فعالیت تشکل ها و مراکز بر حسب نوع پروانه تاسیس در حوزه دامپروری عبارت است از:

الف – امور آموزشی، ترویجی و فرهنگی شامل:
1 – ارائه خدمات آموزشی علمی،کاربردی، ترویجی، فرهنگی و مهارتی برای بهبود بهره وری و ‏افزایش کمی و کیفی محصولات و اصلاح و بهبود شیوه های بکارگیری عوامل و نهاده های تولید
2 – ‏ایجاد الگوهای توسعه فناوری و ترویج آن

ب – امور مشاوره ای و مطالعاتی شامل
‏ا- ارائه خدمات مهندسی در زمینه رعایت الزامات دامپروری در تهیه نقشه و نظارت بر ساخت و ‏ساز و تجهیز واحدهای دامپروری
2 – ‏تجزیه و تحلیل کسب و کار، نیاز سنجی، امکان سنجی و مطالعه بازار
3 – ‏ارزیابی اقتصادی و اجتماعی و ارایه گزارش ارزیابی های زیست محیطی واحدهای دامپروری

پ – امور تحقیقاتی شامل انجام پژوهش های علمی و کاربردی و آینده پژوهی برای بروز رسانی و ‏سازگارسازی (بومی سازی) فناوری ها و دانش های فنی

ت – امور خدماتی شامل
1 ‏- امور مرتبط با پشتیبانی و تدارکات مورد نیاز واحدهای دامپروری
2 – ارایه خدمات لازم در زمینه ثبت فناوری و دانش فنی در داخل و خارج از کشور، تهیه ‏طرح های کسب وکار، ارزش گذاری، بازاریابی و انعقاد قرارداد های انتقال فناوری

ماده 3 ‏– شرایط تاسیس تشکل ها و مراکز عبارتند از:
‏الف – دارا بودن گواهی تحصیلی متقاضی به عنوان دانش آموخته علوم دامی و رشته های مرتبط.
ب – دارا بودن مدارک احراز صلاحیت و رتبه بندی که توسط سازمان و بر اساس قانون افزایش ‏بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی- مصوب 1389 ‏ – صادر می شود.
‏پ – دارا بودن مدارک تامین محل فعالیت به نام متقاضی متناسب با نوع و محدوده فعالیت.
‏ت – داشتن دو نفر همکار با حداقل مدرک کارشناسی آموزش و ترویج انواع خدمات عمومی و فنی دامپروری برای انجام امور خدماتی، آموزشی، ترویجی و فرهنگی .
‏ث – دارا بودن رتبه مهندسی کشاورزی از سازمان برای امور مشاوره ای و مطالعاتی.
‏ج – داشتن حداقل سه نفر متخصص در رشته های مرتبط دامپروری با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری که حداقل یک نفر آنها دارای مدرک دکترای تخصصی باشد، برای انجام امور تحقیقاتی.
‏چ – تامین ساختمان و تجهیزات مناسب با رعایت موارد ایمنی، بهداشتی و فنی با تایید مراجع ذیصلاح.
‏ح – داشتن مسئول فنی مرتبط با نوع خدمات که دارای حداقل مدرک کارشناسی دامپروری بوده و به طور تمام وقت فعالیت نماید. (صرفأ برای تشکل ها و مراکز فعال در زمینه خدمات دامپروری)

تبصره 1 ‏ – نحوه تعیین صلاحیت و رتبه بندی تشکل ها و مراکز براساس دستورالعملی خواهد بود که توسط وزیر جهاد کشاورزی ظرف سه ماه پس از ابلاغ این آیین نامه تدوین و صادر می شود.

تبصره 2 ‏ – عناوین و سرفصل های دوره های آموزشی و ترویجی مهارتی بنا به پیشنهاد سازمان توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ می شود.

تبصره 3 – موسس مرکز یا تشکل در صورت دارا بودن شرایط، می تواند مسئول فنی مرکز یا تشکل نیز باشد.

ماده 4 ‏– پروانه تاسیس ظرف یک ماه پس از ثبت درخواست متقاضی و تکمیل پرونده توسط سازمان صادر می شود و متقاضی موظف است طی یک سال نسبت به تامین محل، تجهیزات و نیروی انسانی واجد شرایط اقدام نماید که در این صورت پروانه تاسیس، حداکثر برای مدت چهار سال تمدید ‏می شود.

تبصره 1 ‏– مراکز و تشکل های موضوع ماده (15‏) قانون که قبل از ابلاغ قانون به بهره برداری رسیده اند و فاقد شرایط و ضوابط لازم می باشند موظفند ضمن دریافت پروانه تاسیس یک ساله برای امکان ادامه فعالیت، شرایط خود را با این آیین نامه تطبیق دهند.

تبصره 2 ‏ – متقاضیان در صورت تقاضا برای دریافت مجوز ارایه خدمات در دو یا چند فعالیت موضوع این آیین نامه، باید شرایط اختصاصی لازم جهت هر فعالیت را جداگانه احراز نمایند.

تبصره 3 ‏– در صورت مخالفت سازمان با صدور پروانه تاسیس برای مراکز و تشکلها باید مراتب به صورت کتبی و مستدل به متقاضی اعلام شود.

ماده 5 – اجرای این آیین نامه، دستورالعمل های آن و تهیه گزارش های شش ماهه از اجرای این آیین نامه و ارسال آن برای وزارت جهاد کشاورزی برعهده سازمان بوده و نظارت عالی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی می باشد.

تبصره 1 – سازمان موظف است موارد تخلف از مقررات و ضوابط را از طریق هیئت بدوی و عالی انتظامی موضوع مواد (24 ‏) الی (31‏) قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران پیگیری و نتیجه را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام نماید.

تبصره 2 ‏(اصلاحی 18/01/1392)– پروانه اشخاصی که بر اساس آرای هیئت بدوی و عالی انتظامی، متخلف از این آیین نامه و دستور العمل های آن شناخته شوند، در چارچوب ماده (25) قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران تمدید نخواهد شد.

ماده 6 ‏– فهرست اساس تشکلها و مراکز دارای صلاحیت موضوع این آیین نامه ، هر سال از سوی سازمان اعلام می گردد و دستگاههای اجرایی با رعایت قوانین و مقررات مجاز به عقد قرارداد با آنها می باشند.

محمدرضا رحیمی
معاون اول رییس جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.