حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
شناسه : 37594

 به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و میلاد امام جواد (ع) و حضرت علی اصغر (ع) اتاق مخصوص نگهداری کودکان در مجتمع قضایی شهید قدوسی اصفهان افتتاح شد. حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری در حاشیه افتتاح اتاق کودک در دادگاه خانواده اصفهان با اشاره به اهمیت رعایت حقوق کودکان در تمام مکان‌های عمومی بیان کرد: […]

پ
پ

 به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و میلاد امام جواد (ع) و حضرت علی اصغر (ع) اتاق مخصوص نگهداری کودکان در مجتمع قضایی شهید قدوسی اصفهان افتتاح شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری در حاشیه افتتاح اتاق کودک در دادگاه خانواده اصفهان با اشاره به اهمیت رعایت حقوق کودکان در تمام مکان‌های عمومی بیان کرد: برخی از مراجعین به مجتمع‌های قضایی، مجبور هستند به هر دلیلی به همراه کودکان خود وارد محیط دادگاه شوند و با توجه به جو حاکم بر اینگونه مکان‌ها، ممکن است آرامش و روان کودکان تحت تاثیر قرار گیرد.

وی افزود: این موضوع در دادگاه‌های خانواده که برخی اوقات مشاجره‌های لفظی بین زوجین یا خانواده‌های آنها صورت می‌گیرد، نمود بیشتری پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان به عنوان پیشنهاد‌دهنده و مجری این طرح نام برد و تصریح کرد: طرح افتتاح اتاق کودک در ساختمان دادگاه خانواده به ابتکار و همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان و با مشارکت نهادهای حمایتی از جمله اداره بهزیستی، شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر نهادهایی که در حوزه حقوق کودک فعالیت‌ دارند اجرا شد که صمیمانه از همه دست‌اندر کاران اجرای این طرح تقدیر و تشکر می کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پایان تقارن افتتاح اتاق کودک در دادگاه خانواده با آغاز دهه مبارک فجر و میلاد حضرت علی اصغر(ع) برگزاری کارگاه حقوق کودک و نوجوان در اصفهان را به فال نیک گرفته و ابراز امیدواری کرد: با همکاری و هم‌افزایی تمام نهاد‌های ذیربط اتفاقات مثبتی در عرصه ارتقای و حفظ حقوق کودکان در جامعه رخ دهد.

«آغاز طرح تبیینی بصیرتی ۱۰شب، ۱۰مسجد به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر

طرح تبیینی بصیرتی ۱۰ شب-۱۰ مسجد که با پیشنهاد رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای انجام جهاد تببین، برای دومین سال پیاپی در ۱۰ مسجد یا بقعه متبرکه سطح شهر اصفهان اجرا می شود.

این مراسم با سخنرانی رئیس کل دادگستری استان اصفهان و حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مسئولان قضایی، انتظامی و اجرایی اصفهان در بقعه متبرکه امامزاده ستی فاطمه (س) برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری ضمن گرامیداشت ایام‌الله مبارک دهه فجر، به بیان نقش رهبری امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب و تداوم سیر رو به رشد انقلاب در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادیی و دفاعی نظام با رهبری حکیمانه رهبرمعظم انقلاب پرداخت و از شیوه دشمنی‌های بدخواهان مردم و این نظام مقدس پرده برداشت.

وی همچنین با اشاره به دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی برای مردم ایران و منطقه از تاثیرگذاری ویژه جمهوری اسلامی در منطقه و جهان نکاتی را متذکر شد.

اهالی منطقه مجاور امامزاده ستی فاطمه (س) که برای اقامه نماز، زیارت و شرکت در جلسه مذکور حضور داشتند مشکلات حقوقی و قضایی خود را به صورت مکتوب به مسئولان قضایی استان انتقال دادند. رئیس کل دادگستری استان نیز بر پیگیری و پاسخ به این درخواست‌ها تاکید کرد.

تاثیر آیات نورانی قرآن بر قلب و ذهن انسان، تاثیری شگرف است

حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری در افتتاحیه مسابقات استانی قرآن و اذان کارکنان دادگستری استان اصفهان و خانواده‌‌هایشان، قرآن را کامل‌ترین منشور زندگی بشری و افضل و اشرف تمام کتب عالم دانست و افزود: به فرموده خداوند متعال تنها راه نجات جامعه بشریت و دستیابی انسان به جایگاه خلیفهاللهی، عمل به دستورات قرآن است چراکه این داروی شفابخش، حتی در جزئی ترین مسائل انسان راه بهبودی و تعالی را پیش روی همه‌گان قرار داده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تاثیر قرآن بر قلب و ذهن انسان‌ها را تاثیری شگرف توصیف و تصریح کرد: آیات نورانی قرآن از چنان قدرت تاثیرگذاری برخوردار است که به کرات دیده شده است که شنیدن یک آیه قرآن مسیر زندگی فردی را از سوی باطل به سوی حق و معرفت تغییر داده و او را تبدیل به یک انسان بزرگ کرده است.

وی بر لزوم انس با قرآن در هر مقام و جایگاه تاکید کرد و اظهار کرد: هر انسانی در هر مقام و جایگاهی که هست تنها با انس با قرآن و توکل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع) می تواند از مسیر پرپیچ و خم و دشوار زندگی به سلامت عبور کند و با پاکیزگی دامن در روز محشر در برابر خداوند متعال حاضر شود.

مسابقات استانی قرآن و اذان کارکنان دادگستری استان و خانواده‌هایشان در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و اذان در دو بخش بانوان و آقایان و همچنین افراد زیر ۱۶سال و بالای ۱۶ سال در دادگستری کل استان برگزار شد و منتخبین به مسابقات کشوری راه پیدا خواهند کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.