حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
شناسه : 37581

 محمدجعفر عبدالهی اظهار کرد: فناوری نوین قضایی در دادگستری کل استان سمنان منجر به تشکیل نیمی از پرونده ها به صورت یکتا و ایجاد ۴۳ درصدی پرونده های تمام الکترونیک شده است. رئیس کل دادگستری استان سمنان از اجرای فناورهای نوین قوه قضاییه با هدف توسعه دادرسی الکترونیک، تحصیل خدمات قضایی،شفاف سازی،بهره گیری در پیشگیری […]

پ
پ

 محمدجعفر عبدالهی اظهار کرد: فناوری نوین قضایی در دادگستری کل استان سمنان منجر به تشکیل نیمی از پرونده ها به صورت یکتا و ایجاد ۴۳ درصدی پرونده های تمام الکترونیک شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان از اجرای فناورهای نوین قوه قضاییه با هدف توسعه دادرسی الکترونیک، تحصیل خدمات قضایی،شفاف سازی،بهره گیری در پیشگیری و کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی دعاوی در دستگاه قضایی استان سمنان شد، خبر داد.

عبدالهی در تشریح استفاده از فناوری های نوین مراجع قضایی استان سمنان گفت: باعنایت به اجرای فرامین و سیاست های ۸ گانه مقام معظم رهبری با رویکرد تحول و تعالی قضایی ، اقدامات ارزشمندی طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ انجام شد.

وی در ادامه افزود: هوشمند سازی فرآیند رسیدگی با استفاده از فناوری های نوین و بهره برداری حداکثری از ظرفیت سیستم های رایانه ای در پذیرش،تشکیل پرونده، هزینه دادرسی، ارسال و ارجاع پرونده های قضایی به مجتمع و شعب قضایی به صورت تخصصی ،ساماندهی و مهیا شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: با اجرای فناوری نوین قضایی در ۱۰ ماهه سال جاری میزان ۵۵ درصد از پرونده ها به صورت یکتا و ۴۳ درصد از پرونده های وارده تمام الکترونیک تشکیل و مورد رسیدگی واقع شد.

 عبدالهی افزود : تا پایان دی ماه سال جاری ثبت نام نیمی از جمعیت استان سمنان در سامانه ثنا انجام شد ؛ با این اتفاق ۹۸ درصد از ابلاغیه های اصحاب پرونده ها معادل ۸۰۹ هزار و ۱۸۳ ابلاغیه به صورت الکترونیک صادر و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی تأکید کرد: به مناسبت بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در ایام الله دهه فجر ، امکان ثبت نام رایگان اتباع غیر ایرانی در سامانه ثنا با حضور در مراجع قضایی سراسر استان سمنان با در دست داشتن مدارک هویتی فراهم شده است .

 عبدالهی به موضوع دادرسی الکترونیکی برای توسعه ملاقات های مردمی و حتی خودداری از خروج زندانی از زندان مگر در موارد ضروری اشاره و ادامه داد: حفظ و تأمین منزلت و کرامت مراجعین و زندانیان در دستگاه قضایی استان سمنان بسیار مورد اهمیت بوده و تعداد ۱۲ هزار و ۴۹۰ جلسه دادرسی الکترونیک در ۱۰ ماهه سال جاری برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: تلاش در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضایی مورد تاکید ریاست قوه قضاییه ناظر بر سهولت در دسترسی آسان، کم هزینه، صحیح وشبانه روزی مردم به خدمات قضایی مطمئن است تا آراء و تصمیمات قضایی مستدل و متقن صادر و دستگاه قضایی استان به صورت جدی فناوری های نوین قضایی را دنبال و اجرا خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.