حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
شناسه : 37592

مهدی تقی زاده گفت:معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۳ هزار و ۳۶۳ پرونده از سوی شوراهای حل اختلاف به صلح وسازش ختم شد. معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۱۷۱ هزار و ۳۴۷ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد و در […]

پ
پ

مهدی تقی زاده گفت:معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۳ هزار و ۳۶۳ پرونده از سوی شوراهای حل اختلاف به صلح وسازش ختم شد.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۱۷۱ هزار و ۳۴۷ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد و در مجموع ۱۷۰ هزار و ۸۲۷ پرونده رسیدگی شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲۷ شعبه رایی، ۱۰۲ شعبه صلحی و ۸۴ شعبه روستایی در استان کرمان، اظهار کرد: مجموعه شوراهای حل اختلاف در حال حاضر شاهد حضور بیش از ۱۳۵۶عضو فعال است که در ۳۳ حوزه قضایی و ۲۲۹ شعبه شهری و ۸۴روستایی استان کرمان در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش و خدمت رسانی به مردم فعالیت می کنند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان یادآور شد: نسبت پرونده های مصالحه شده به پرونده های قابل صلح در ۹ ماهه سال جاری، ۴۴ درصد است.

تقی زاده با اشاره به اینکه متوسط زمان رسیدگی به پرونده های شعب در ۹ ماهه امسال ۳۱ روز است، اظهار کرد: بالغ بر ۹۰ درصد از اوراق قضایی در ۹ ماه اخیر در شوراهای حل اختلاف استان به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ شده است که نقش بسزایی درسرعت بخشیدن به رسیدگی‌ها ، حل و فصل سریع دعاوی و کاهش موجودی شعب شورای حل اختلاف ایفا می‌کند.

وی یکی از مهم ترین دغدغه های اصلی در کشور را بحث آمار بالای زندانیان دانست و گفت: شوراهای حل اختلاف می توانند به عنوان نهاد بالنده به این موضوع کمک کنند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان افزود: تاکنون در استان کرمان ۱۲ شورای حل اختلاف ویژه زندان راه اندازی شده است که در ۹ ماه گذشته تعداد ۴۹۶ زندانی با همت اعضای این شوراها در قالب اقداماتی از جمله جلب کمک خیران، پرداخت دیه و خسارت و یا جلب رضایت شکات از زندان های استان آزاد شده اند .

وی با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان، اضافه کرد: در این شوراها از ابتدای سال تعداد۲ هزار و ۱۸۱ فقره پرونده منجر به سازش شده است.

عضو شورای قضایی دادگستری استان کرمان، تلاش کارکنان شورای حل اختلاف ویژه زندان را قابل تقدیر دانست و افزود: در ۹ ماهه اول سال جاری تعداد۲۱ فقره پرونده قصاص نیز با همت و تلاش اعضا شوراهای حل اختلاف ویژه زندان استان منجر به جلب رضایت از اولیای دم و رهایی محکومین به قصاص از مجازات اعدام شده است

تقی زاده گفت: از آنجا که وظیفه اصلی این نهاد رسیدگی به اختلاف مردم بر پایه صلح و سازش است، شکل گیری این نهاد باعث کاهش آمار پرونده های ورودی به مراجع قضائی و در نتیجه کاهش اطاله دادرسی شده است.

وی تصریح کرد: آنچه که از شورای حل اختلاف انتظار می رود اصلاح ذات البین ، هدایت مردم و نهادینه کردن فرهنگ ناب صلح و سازش است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان عنوان کرد: از جمله اولویت های کاری شوراهای حل اختلاف استان را تاسیس و افتتاح هیئت های صلح دانست و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هیئت های صلح اتاق بازرگانی و مطبوعات و رسانه و همچنین شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان افتتاح و مشغول به کار شده اند.

تقی زاده به برپایی همایش شوراهای حل اختلاف شرق و جنوب استان به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس شوراهای حل اختلاف نیز اشاره کرد و ادامه داد: اهتمام به بهره مندی از اهداف پویش های به حرمت امام علی (ع) میبخشم و پویش به عشق امام حسین می‌بخشم در جهت اخذ رضایت شاکیان پرونده های حقوقی و کیفری در کوتاه ترین زمان ممکن یکی از دیگر از برنامه های فرهنگ ناب صلح و سازش است که شوراهای حل اختلاف در همین چارچوب توانسته اند با رسیدگی به اختلافات مردم و سوق دادن طرفین به صلح و سازش، حجم قابل توجهی از بار دستگاه قضایی را کاهش دهد.

وی گفت: در آستانه سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و با حضور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف و ستاد ملی صبر کشور ، پویش به احترام حاج قاسم می بخشم به صورت کشوری راه اندازی و اجرا شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.