حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
شناسه : 37454

 صبح امروز سه شنبه ۱۱ بهمن، همایش ملی هوشمند سازی ارتباطات مردمی قوه قضاییه با معرفی و راه اندازی تارنمای سامع با حضور محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلیمن صادق رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه، سید علی اصغررفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه و همچنین معاونان قضایی و نمایندگان دادگستری‌ […]

پ
پ

 صبح امروز سه شنبه ۱۱ بهمن، همایش ملی هوشمند سازی ارتباطات مردمی قوه قضاییه با معرفی و راه اندازی تارنمای سامع با حضور محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلیمن صادق رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه، سید علی اصغررفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه و همچنین معاونان قضایی و نمایندگان دادگستری‌ استان‌های سراسر کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه بیان کرد: در زمان آغاز ریاست حجت السلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، وی در جلسه‌ای گفت به دنبال کار تبلیغی نیستم.

وی افزود: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری که مسئولان قوه قضاییه با ایشان دیدار داشتند، بحث مردمی بودن قوه قضاییه بود؛ لذا بر این اساس اقداماتی پایه ریزی شد و مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه برنامه‌هایی را برای ارتباط بیشتر با مردم طرح ریزی و اجرایی کرد.

رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه تصریح کرد: سیستم سامع خواص مختلفی دارد، حجم مراجعات شاید اجازه ندهد که نظارت کافی را بر مراجعان انجام دهیم، لذا این سیستم این اقدام را سهل خواهد کرد.

وی افزود: اینکه شاهد هستیم هموطنان از استان‌ها برای اعلام و طرح شکایت خود به تهران می‌آیند برای آن استان مذکور امتیاز خوبی نیست.

صارمی گفت: در بحث انجام و برگزاری ملاقات‌های مسئولان قضایی، هدف انجام ملاقات چهره به چهره و اقدام عملی در حل و فصل مشکلات مردمی است که در دیدارهای چهره به چهره با مسئولان قضایی درخواست‌های خود را مطرح کردند.

وی افزود: همکاران قضایی علی رغم بالا بودن حجم کار باید با مردم و ارباب رجوع با رفتار و اخلاق درست و مناسب برخورد کنند. باید جایگاه و منزلت و کرامت مردمی که بنابه دلایلی به دستگاه قضایی پناه بردند، به بهترین شکل حفظ شود و پاسخی قانع کننده به ارباب رجوع داده شود و مراجعان بدون سوال و ابهام از مراجع قضایی خارج نشوند. لذا رویکرد ما باید رویکرد حل مسئله باشد.

در ادامه این جلسه از نمایندگان قضایی ۵ استان کشور (البرز، اصفهان، هرمزگان، زنجان، گلستان) که به عنوان برترین استان‌ها در امر انجام دیدارهای مردمی و ارتباط با مردم پویا بودند، توسط مسئولان حاضر در جلسه تقدیر و تشکر شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.