حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
شناسه : 35422

حیدر آسیابی امروز در مراسم افتتاح سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در گلستان گفت: با ایجاد پنجره واحد تشریفات زائد در حوزه صدور مجوزها و بروکراسی اداری حذف می شود. رئیس کل دادگستری گلستان افزود: امضای طلایی در ادارات از فرد محوری ایجاد می شود و هدف اصلی اجرای این طرح، تغییر رویکرد فرد محوری […]

پ
پ

حیدر آسیابی امروز در مراسم افتتاح سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در گلستان گفت: با ایجاد پنجره واحد تشریفات زائد در حوزه صدور مجوزها و بروکراسی اداری حذف می شود.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: امضای طلایی در ادارات از فرد محوری ایجاد می شود و هدف اصلی اجرای این طرح، تغییر رویکرد فرد محوری به سیستم محوری در ارائه خدمات با استفاده از بستر خدمات رسانی هوشمند است.

وی با بیان اینکه زمین، بستر توسعه اقتصادی استان است، بیان کرد: در فعالیت واحدهای اقتصادی، زمین مهم است و گرفتن استعلام به شیوه سنتی سبب تاخیر در امر سرمایه گذاری می شود اما با راه اندازی پنجره واحد مدیریت زمین شاهد تسریع در امر صدور مجوزها خواهیم بود.

آسیابی گفت: حجم قابل توجهی از ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی مربوط به حوزه زمین است و با اجرای پنجره واحد مدیریت زمین، پیش‌بینی می شود بیش از پنجاه درصد این پرونده ها کاهش یابد.

وی افزود: راه اندازی پنجره واحد در واقع نوعی از پیشگیری وضعی است و یکی از دلایلی که پنجره واحد با حمایت و پیگیری قوه قضاییه و دولت باید اتفاق بیفتد، تحقق پیشگیری از نوع وضعی است.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود بر استفاده از فناوری های روز برای صیانت از اراضی ملی استان هم تاکید کرد و گفت: برای حفظ و حفاظت از اراضی نمی توان تنها از نیروی انسانی بهره برد و در جلسه قبلی شورای حفظ حقوق بیت المللی موضوع نظارت و حراست از اراضی ملی با کمک فناوری های هوشمند مصوب شد.

اسیابی افزود: همه دستگاه های متولی حوزه زمین تا پایان امسال مکلف به راه اندازی سامانه پایش و رصد هوشمند از اراضی هستند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: گلستان‌ نخستین استان کشور بود که حدنگاری اراضی ملی را انجام دادیم و برای حدنگاری زمین های کشاورزی هم‌ ورود خوبی داشتیم.

وی با بیان این که قوه قضاییه یکی از دستگاه های پیشتاز در استفاده از فناوری های نوین است گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد دادرسی ها در استان گلستان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

ورود سالانه ۳۵ هزار پرونده در حوزه تغییر کاربری زمین

حسین پورمند در آئین رونمایی از سامانه مدیریت زمین در گلستان گفت: ۵۲ عنوان مجرمانه سالانه در رابطه با موضوع زمین در قوه قضائیه وارد می شود که فقط در حوزه تغییر کاربری غیرمجاز سالانه برای ۳۵ هزار پرونده در محاکم کشور رأی صادر می‌شود که البته این علاوه بر پرونده هایی است که در مرحله دادسرا مختومه می شود.

مدیرکل پیشگیری از جرم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: در بستر سامانه پنجره واحد، مدارک و اسناد و درخواست ها بارگذاری می شود و مطابق قانون و مقررات برای همه افراد متقاضی ، اگر درخواست قانونی باشد ، مجوز صادر می شود .

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۲ با اجرای کامل این سامانه، حدود ۵۰ درصد جرایم حوزه زمین و تخلفاتی که در حوزه زمین اتفاق می افتد و تعدی هایی که به محیط زیست انجام می شود، کاهش پیدا کند.

مدیرکل پیشگیری از جرم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: خوشبختانه سازمان های دولتی همکاری خوبی با دادگستری استان داشتند و داده ها و اطلاعات آنها بارگذاری شده است و امروز به عنوان دوازدهمین استان، این سامانه رونمایی شد.

وی بابیان این که استفاده از فناوری نوین در عرصه جلوگیری از گسترش جرایم جزو برنامه های اصلی قوه قضاییه در دوره تحول است، گفت: در همین رابطه سال اینده برنامه اعتبارسنجی اشخاص حقیقی را ه اندازی می شود تا از معاملاتی که توسط افراد غیرصلاحیت دار انجام می شود و کلاهبرداری هایی که اتفاق می افتد ، کاهش دهیم را با استفاده از فناوری های نوین پیگیری کنیم .

پورمند گفت: پنجره واحد زمین جزو همین برنامه‌ها است که با هم افزایی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد و از سال ۹۳ مصوبه داشته و با ورود دستگاه قضائی یکی از بخش‌های موفق دولت است. وی ادامه داد: وقتی صدور مجوزها در بستر سامانه انجام می‌شود علاوه بر صرفه جویی زمان، سبب صدور عادلانه مجوزها می شود.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه توضیح داد: این سامانه تلاش می‌کند علاوه بر جلوگیری از دست اندازی ها و تغییر کاربری‌ها، کار قانونی مردم انجام شود و اگر قوانینی وجود دارد که به کسی اجازه می‌دهد مجوزی بگیرد باید این امر برای همه به صورت عادلانه باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.