حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
شناسه : 35382

هیأت وزیران در جلسه 5 /12 /1394 به پیشنهاد مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد ماده (68) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران – مصوب 1391 – آیین نامه اجرایی ماده یاد شده را تصویب کرد: […]

پ
پ

هیأت وزیران در جلسه 5 /12 /1394 به پیشنهاد مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد ماده (68) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران – مصوب 1391 – آیین نامه اجرایی ماده یاد شده را تصویب کرد:

آیین نامه اجرایی ماده (68) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
مصوب 1394,12,05

ماده 1– در این آیین نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند:

الف – هنرمند: کسی که در یکی از حوزه های موسیقی، نمایش، شعر، ادبیات داستانی، سینما، رادیو و تلویزیون، معماری، هنرهای سنتی، آیینی، تجسمی و خوش نویسی به خلق آثاری اشتغال داشته یا دارد.

تبصره – مرجع تعیین هنرمند، شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

ب – هنرمند ایثارگر: هنرمندی که به موجب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، ایثارگر محسوب می شود.

پ– هنرمند فعال: هنرمندی که مشمول قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیست ولی به خلق یک یا چند اثر هنری در حوزه های موضوع بند (الف) در زمینه ترویج ایثار و شهادت می پردازد.

ت – اثر هنری: پدیده های ادبی و هنری در یکی از حوزه های موضوع بند (الف) این ماده.

ث – برنامه رادیویی و تلویزیونی: مجموعه فعالیت هایی که منجر به خلق، تولید و عرضه اثر هنری در زمینه ترویج ایثار و شهادت در رادیو و تلویزیون می شود.

ج – برنامه هنری: مجموعه فعالیت هایی که منجر به خلق، تولید و عرضه اثر هنری مرتبط با موضوع ایثار و شهادت می شود و در معرض یا دسترس عموم قرار می گیرد.

ماده 2– دستگاه های اجرایی متولی امور فرهنگی به شرح زیر تعیین می شوند:
الف – وزارت آموزش و پرورش
ب – وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
پ- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
ت – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
ث – وزارت ورزش و جوانان
ج – سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
چ – سازمان میراث فرهنگی، صنایع د ستی و گردشگری
ح – سازمان تبلیغات اسلامی
خ – شهرداری ها
د – سازمان بسیج مستضعفین
ذ – بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس

ماده 3– سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایر دستگاه های موضوع ماده (2) این آیین نامه موظفند تا ده درصد از فعالیت های مرتبط با امور فرهنگی و هنری خود را حسب مورد به تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی و برنامه های هنری مرتبط با موضوع ایثار و شهادت و حمایت از هنرمندان فعال در این زمینه با اولویت هنرمندان ایثارگر اختصاص دهند.

ماده 4– دستگاه های موضوع ماده (2) این آیین نامه موظفند حسب نوع وظایف و اختیارات قانونی مربوط، برنامه های سالانه خود را در خصوص نحوه اجرای تکلیف مقرر در این آیین نامه با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران تدوین نمایند.

معاون اول رئیس جمهور – اسحاق جهانگیری

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.