حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
شناسه : 35333

حجت الاسلام والمسلمین اکبری محمد صادق اکبری با بیان اینکه حوزه اراضی بویژه دراستان هایی مانند مازندران به علت ارزش بالا همواره برای افراد سود جو و فرصت ‌طلب، جذابیت داشته و دارد اظهار کرد: بهره برداری ازمنابع ،سهم همه مردم ونسل آینده است واجازه نمی دهیم عده ای سودجو با دور زدن قانون وبا […]

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین اکبری محمد صادق اکبری با بیان اینکه حوزه اراضی بویژه دراستان هایی مانند مازندران به علت ارزش بالا همواره برای افراد سود جو و فرصت ‌طلب، جذابیت داشته و دارد اظهار کرد: بهره برداری ازمنابع ،سهم همه مردم ونسل آینده است واجازه نمی دهیم عده ای سودجو با دور زدن قانون وبا لطایف الحیل به منفعت طلبی خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از این مواهب لازم وضروری است ونیازمند سازوکار مناسب و پرهیز از تعارض درتصمیمات وگاها موازی کاری است دربرخی موارد،قوانین نیز نیازمند بازنگری واصلاح است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت استان های شمالی با سایر استان ها متفاوت است آسیب شناسی های مختلفی دراینخصوص صورت گرفته وگاهی تعارض در تصمیمات موجب نارضایتی مردم شده است.

وی افزود:درسال های اخیر نهضتی درجهت صیانت از اراضی ملی وزراعی دراستان شروع شده است وهمه دستگاههای مرتبط با این حوزه در پیشگیری، صیانت از اراضی ملی وزراعی ومقابله و اجرای احکام با جدیت بیشتری پای کار آمده اند که جای تشکر دارد وامیدواریم این روند ادامه یابد و راه اندازی سامانه پنجره واحد زمین،پنجره امید واصلاح دراین امور باشد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی این سامانه ومدیریت یکپارچه زمین،با کاهش تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی وکشاورزی وتصرف اراضی ملی، تعداد پرونده های این حوزه نیز کاهش یابد وشاهد پیشگیری از زمین خواری،کوه خواری وتضییع حقوق بیت المال باشیم.

در ادامه پورمند مدیرکل پیشگیری معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص تصرفات زمین و زمین‌خواری گفت: حفاظت وحراست از حقوق عامه وپیشگیری از زمین خواری و مقابله با آن نیازمند هم افزایی قوای مختلف ودوری از تکروی است .

وی افزود: ایجاد سامانه مدیریت پنجره واحد زمین در ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی مصوب شده است، بیش از۳۵دستگاه اجرائی با این سامانه در ارتباط است، در این سامانه ۵۲عنوان مجرمانه مرتبط با حوزه زمین قابلیت دارد و با استفاده از سامانه مدیریت زمین پیشگیری از ۵۲ عنوان مجرمانه صورت می گیرد؛ در واقع کاهش پرونده های تغییر کاربری واجرای عدالت هدف اصلی ماست.

مدیرکل پیشگیری معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه سامانه مدیریت پنجره واحد زمین هر گونه اتفاق، تحول و اقدام در حوزه زمین را در کمترین زمان ممکن تصویربرداری می‌کند و تشخیص می‌دهد تخلف صورت ‌گرفته در حوزه کدام یک از سازمان‌هاست خاطرنشان کرد: این سامانه تا کنون در بیش از ۱۰استان راه‌اندازی شده و نتایج خوبی هم داشته است امیدواریم درصد جرایم در حوزه زمین کاهش پیدا کند.

برومند افزود:دسترسی به مجوزهای قانونی درعرصه زمین باید عادلانه باشد واینطور نباشد که فردی که دسترسی به مقامات دارد راحت مجوز بگیرد و دیگر افراد که دسترسی ندارند نتوانند.

وی همچنین در تشریح اهداف سامانه پنجره واحد مدیریت زمین گفت:با هدف مطالبه ازدستگاه های متولی اراضی و در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی، این سامانه راه اندازی شده است وعملکرد هریک ازادارات وسازمان ها را نشان خواهد داد و از سازمان ها و ادارات برتر تقدیر خواهد شد.

شایان ذکر است درابتدای این جلسه حجت الاسلام موسوی معاون اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری استان مازندران گزارشی از وضعیت زمین وپرونده های این حوزه و مسائل مبتلابه استان در حوزه تغییر کاربری ها ارائه کرد؛ همچنین نمایندگانی از سازمان ها و ادارات مرتبط با حوزه زمین به بیان مشکلات ونقطه نظرات خود پرداختند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.