حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
شناسه : 33468

احمد رحمانیان در مراسم تکریم و معارفه بازرس‌کل استان خراسان شمالی ضمن تبریک آغاز هفته وحدت، یکی از وظایف مهم سازمان بازرسی را نظارت بر اجرای صحیح قوانین و‌مقررات دانست و بیان کرد: یکی از نتایج این نظارت حاکمیت قانون است، وقتی از قانون یاد می‌کنیم تمامی قوانین لازم‌الاجرا را شامل می‌شود. وی با اشاره […]

پ
پ

احمد رحمانیان در مراسم تکریم و معارفه بازرس‌کل استان خراسان شمالی ضمن تبریک آغاز هفته وحدت، یکی از وظایف مهم سازمان بازرسی را نظارت بر اجرای صحیح قوانین و‌مقررات دانست و بیان کرد: یکی از نتایج این نظارت حاکمیت قانون است، وقتی از قانون یاد می‌کنیم تمامی قوانین لازم‌الاجرا را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث‌ حاکمیت قانون همه در برابر قانون مساوی هستند و این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است، ادامه داد: قانون برای هیچ کس مصونیتی در کشور قائل نشده است و همه در برابر آن مساوی هستند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور یکی از وظایف سازمان بازرسی را نظارت بر اجرای صحیح قوانین دانست و‌ افزود: هیچ معروفی بالاتر از اجرای قانون و هیچ منکری بالاتر از نقض قانون در کشور نیست و  هر اقدامی باید بر مدار قانون باشد.

وی بیان کرد: مردم و شهروندان نیز در برابر قانون تکالیفی دارند که بر این اساس یکی از برداشت‌های مفهوم حاکمیت تنظیم کننده روبط حاکمیت و مردم و بالعکس است.

رحمانیان با اشاره به ضرورت توجه به برخی از قوانین و ‌مقررات با مبنای موضوعات فرهنگی تاکید کرد: متاسفانه برخی می‌گویند قانونی که مطابق با اندیشه‌ها و افکار ماست خوب و آنهایی که منطبق نیست بد است و متاسفانه برخی از نوجوانان را تشویق به ناهنجاری می‌کنند و اگر مشخص شود که از طریق مستقیم و یا غیرمستقیم مداخله داشته‌اند مسئولیت حقوقی و قانونی دارد و تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

قائم مقام سازمان بازرسى کل کشور با بیان اینکه تمام فعالیت‌های سالم در جامعه در پرتو امنیت انجام مى‌شود، اظهار کرد: هیچ کس نمی‌تواند قانون را زیر سوال ببرد و با احساسات برخی از جوانان بازی کند.

وى در بخش دیگرى ار سخنان خود با تاکید بر اینکه در اغتشاشات اخیر مشاهده شد که نوک حمله به سمت ولایت فقیه است، گفت: باید به جامعه و نسل جوان نشان داد که اگر امنیتى در جامعه وجود دارد و توفیقاتى در کشور حاصل شده،  نتیجه رهنمودهاى ایشان است و هیچ کدام از رهبران کشورهاى منطقه ویژگی‌هاى مقام معظم رهبرى را ندارند.

رحمانیان با تاکید بر ضرورت تلاش براى افزایش اعتماد سرمایه‌هاى اجتماعى، بیان کرد: افراد صاحب تریبون و صاحب‌نظر باید منافع ملى را بر منافع حزبى ترجیح بدهند و از هر اقدام که باعث خدشه دار شدن اعتماد مردم مى‌شود، خوددارى کنند.

وى خواستار کار جهادى براى پیشبرد اهداف نظام شد و گفت: باید با انجام کار جهادى و با برنامه در این راه قدم گذاشت تا تولید رونق و اشتغال ایجاد شود و ضرورت دارد مزیت‌های هر منطقه شناسایى و بر روى آن کار شود.

قائم مقام سازمان بازرسى کل کشور یکی دیگر از راهکارهاى افزایش سرمایه اجتماعى را توجه ویژه به مردم دانست و افزود: در این راستا باید درب اتاق‌هاى مدیران بر روى مردم باز باشد و حرف‌هاى آنها شنیده و بر اساس آن اقدام شود نه اینکه فقط شنونده بود.

رحمانیان خواستار توجه ویژه به انتصابات شد و بر ضرورت انتصاب مدیران متعهد و متخصص تاکید کرد و گفت: کار باید به کاردان سپرده شود و همکاران ما در بازرسى این موضوع را مورد نظر قرار دهند.

وى با تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتى شد و گفت: در این راستا باید ظرفیت‌هاى بومى هر استان شناسایى و بر اساس آن برنامه‌ریزى شود.

قائم مقام سازمان بازرسى کل کشور با اشاره به گله‌مندى مردم در رابطه با فساد گفت: در این رابطه باید تمرکز بر روی پیشگیری باشد و گلوگاه‌های فساد شناسایی شود و با برخورد قاطع و اعمال مجازات، از تکرار تخلف یا فساد پیشگیری شود.

رحمانیان یکی دیگر از موضوعات مهم را اجرای قانون ارتقای سلامت اداری و اجرای سیاست‌های کلی نظام در رابطه با فساد عنوان کرد و ادامه داد: قانون را باید بدون توجه به صاحبان قدرت و‌ نفوذ اجرا کرد زیرا مردم از بی‌عدالتی‌ها ناراحت هستند.

وی در ادامه سخنان خود به بازرس کل جدید استان خراسان شمالی توصیه کرد که با روحیه جهادی سیاست‌های ابلاغی سازمان بازرسی را دنبال کند و تاکید کرد: بحث پیشگیری از تخلف و فساد، حاکمیت قانون، بها دادن به گزارشگران فساد و توجه ویژه و آگاه سازی مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردم نهاد را در دستور کار قرار دهد.

وی‌ همچنین خواستار تعامل با مدیران شد و بر ضرورت حفظ استقلال سازمان تاکید کرد و گفت: باید با حفظ استقلال، در راستای انجام وظیفه قانونی خود اقدام کرد.

در این مراسم امام جمعه بجنورد، حسینی نژاد استاندار خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین براتی‌زاده رئیس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی طی سخنانی خواستار برخورد قاطع با مفسدان شدند.

همچنین در این مراسم احمد مهرپرور بازرس‌کل سابق این استان و اسپیدکار بازرس کل جدید استان خراسان شمالی نیز سخنرانی کردند.

طی این مراسم که با حضور رحمانیان قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور و مسئولان استانی برگزار شد از زحمات احمد مهرپرور قدردانی و صادق اسپیدکار به عنوان بازرس کل خراسان شمالی معرفی شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.