حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
شناسه : 33300

 طی مراسمی علی اکبر ابراهیمی به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی چهاردانگه معرفی و از خدمات حسنی رئیس پیشین این حوزه قضایی تقدیر شد. سیدناصر احمدی طی سخنانی در این مراسم گفت: ماهیت کار در دستگاه قضایی چه در بخش قضا و چه در بخش اداری بسیار مهم است؛ رفتار و عملکرد ما باید به […]

پ
پ

 طی مراسمی علی اکبر ابراهیمی به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی چهاردانگه معرفی و از خدمات حسنی رئیس پیشین این حوزه قضایی تقدیر شد.

سیدناصر احمدی طی سخنانی در این مراسم گفت: ماهیت کار در دستگاه قضایی چه در بخش قضا و چه در بخش اداری بسیار مهم است؛ رفتار و عملکرد ما باید به گونه ای باشد که شاکی و متهم یا خواهان و خوانده فارغ از نتیجه حکم از نوع برخورد و رفتار ما رضایت داشته باشند.

وی حسن رفتار، توجه به مشکلات مردم هر منطقه و تلاش در برقراری صلح و سازش بین اصحاب پرونده را بسیار مهم برشمرد و گفت: گاه پرونده ای باصدور حکم به ظاهر مختومه می شود اما چون با صلح وسازش مختومه نشده هیچگاه اثرات سازش را اخواهدداشت و چه بسا ازهمان پرونده و تنها حکم صادر شده اثرات حکم همچنان باقی است و از همان پرونده مختومه، چندین پرونده وارد دستگاه قضایی می شود و اینجاست که اهمیت صلح وسازش مشخص می شود.

معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری استان مازندران استفاده از ظرفیت های بومی منطقه ای هر حوزه قضایی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در مناطق کوچک مانند کیاسر می توان از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان در پیشگیری بسیاری از منازعات و همچنین ایجاد صلح و سازش در بسیاری از اختلافات استفاده کرد و نباید از این ظرفیت مهم غافل شد.

احمدی همچنین با اشاره به ضرورت و اهمیت پیشگیری از وقوع جرم گفت: یکی از وظایف مهم دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است اما دستگاه قضایی به تنهایی نمی تواند در این امر موفق باشد؛ تعامل و ارتباط سازنده و قانونمند میان دادگستری و دستگاه های مختلف می تواند از بروز بسیاری مسائل منطقه ای، جرایم و آسیب های اجتماعی پیشگیری کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.