حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
شناسه : 33140

 غلامعلی صادقی در دیدار با جمعی از نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی که در مجتمع قضایی ولایت مشهد برگزار شد؛ ضمن تقدیر از تلاشهای ارزنده نمایندگان مردم، بر لزوم تقویت نقش حمایتی و نظارتی مجلس شورای اسلامی با هدف پیشبرد سیاستهای اصولی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارتقاء خدمت رسانی […]

پ
پ

 غلامعلی صادقی در دیدار با جمعی از نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی که در مجتمع قضایی ولایت مشهد برگزار شد؛ ضمن تقدیر از تلاشهای ارزنده نمایندگان مردم، بر لزوم تقویت نقش حمایتی و نظارتی مجلس شورای اسلامی با هدف پیشبرد سیاستهای اصولی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارتقاء خدمت رسانی به شهروندان گرانقدر تأکید کرد.

وی با اشاره به دیدگاه های مقام معظم رهبری در زمینه میدان داری مردم در صحنه های مختلف اجتماعی گفت: رهبر انقلاب اسلامی سالها پیش بر لزوم استقرار کرسی‌های آزاد اندیشی و بسترسازی برای ارائه نقدهای سازنده، منصفانه و عالمانه، بر عملکرد مسئولین تأکید و آن را در جهت رشد و بالندگی ایران اسلامی سازنده دانست.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: از بسترهای قانونی برای دریافت نقدهای منصفانه و عالمانه باید بهره برد و با وجود نیروهای فعال مردمی؛ زمینه های رشد همه جانبه اجتماعی را فراهم آورد تا نسل جدید بتواند با پشتوانه و حمایت نسل‌های گذشته راه خود را به سمت قله های عزت، عظمت و اقتدار در قالب بیانیه گام دوم انقلاب طی کند.

وی با اشاره به حضور پرشور جوانان و نوجوانان در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری گفت: ما باید زمینه ساز رشد فرزندان باشیم و بر این اساس هر مسئولی در هر جایگاهی باید از فعالیت های سازنده این نسل پرشور و پرتوان حمایت کند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در زمینه بستر سازی تحول و تعالی جامعه بسیار مؤثر دانست و افزود: این موضوع در دوران اخیر به شدت مورد توجه ریاست قوه قضاییه بوده و بر همین اساس نیز اقدامات خوبی به ویژه در استان خراسان رضوی به انجام رسیده که با محوریت دفاع توأمان از حقوق خصوصی و عمومی در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به امضاء تفاهنامه همکاری بین دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی گفت: در استان‌ها به شدت نیازمند تعاملات سازنده بین مسئولان قضایی و نمایندگان مردم هستیم و این تعاملات در حوزه استان خراسان رضوی از وضعیت مطلوبی برخوردار است تا در پرتو این تعاملات شاهد انعکاس و حل مشکلات شهروندان باشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: اقتدار پلیس، نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و نهایتاً مراجع حاکمیتی با هدف صیانت از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تأمین آسایش و آرامش شهروندان و امنیت عمومی مردم باید حفظ شود کما اینکه در سایر کشورها هرگونه تعرض به هر دلیل به نیروهای حافظ امنیت اجتماعی و پلیس به شدت مورد نکوهش افکار عمومی و برخوردهای قانونی قرار می گیرد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی گفت: تخریب اموال عمومی، آتش زدن تأسیسات و اماکن و حتی افراد از جمله نیروی پلیس و حمله به خیمه های عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و به شهادت رساند حافظ امنیت مردم عزادار، تحریک جوانان و نوجوانان معصوم به ایجاد بی نظمی و اخلال در زندگی از نظر مردم و همچنین از نظر قانون؛ نقد یا حتی اعتراض و مطالبه محسوب نمی شود و خواست آحاد جامعه استقرار نظم و امنیت پایدار و برخوردار با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تقدیر از نیروهای مردمی، هیئات مذهبی و مردم فرهیخته و وطن پرست گفت: همواره حضور مردم در صحنه های مختلف با برکت و مؤثر بوده و ایثارگری مردم عزیز در تمامی صحنه ها نشان دهنده علاقه همگانی به صیانت از ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی و حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر فرهنگ مقاومت و استقامت است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: نیروهای تحت امر قوای سه گانه در استان باید تمام هم و غم خود را در جهت آسایش، آرامش و حل مشکلات مردم بکارگیرند و قطعاً دستگاه قضایی در این راستا از تمامی ظرفیت های قانونی برای حمایت از مدیران خدوم که کار جهادی را سرلوحه اقدامات خود قرار داده اند بهره خواهد برد.

گفتنی است در این دیدار نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن ارائه دیدگاه ها و نظرات خود خواستار ارتقاء تعاملات فی مابین در سطح استان شدند.

در این دیدار صفایی و سایر نمایندگان حاضر در جلسه به مسائلی همچون: لزوم حفظ وحدت بین مردم و مسئولان، بستر سازی برای شنیده شدن نقدهای منصفانه و عالمانه، حمایت از نهادهای قانونی و حاکمیتی از جمله پلیس، برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، توجه به حقوق شهروند، تهیه و تصویب قانون جامع امنیت ملی، افزایش هزینه ارتکاب جرایم به ویژه جرایم خاص و خشن در جامعه، اصلاح قوانین به نفع جامعه، اقدامات پیشگیرانه و اجرای مدبرانه قانون، بسترسازی برای نقش آفرینی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان در عرصه های گوناگون، تقویت نهادهای رسانه ای حمایت از تولید و اشتغال و حمایت از مناطق محروم و مرزی و … پرداختند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.