حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۲۰
شناسه : 33100

سعید عمرانی با اشاره به مهم‌ترین اقداماتی که در راستای احیای واحدهای تولیدی انجام شده است، اظهار کرد: در چند سال اخیر ورودمان به این حوزه با شعار آتش به اختیار مقام معظم رهبری بود تا کار جهادی لازم صورت بگیرد. ورود آتش به اختیارانه به رفع مشکلات شرکت‌های راکد تولیدی معاون قضایی دادستان کل کشور […]

پ
پ

سعید عمرانی با اشاره به مهم‌ترین اقداماتی که در راستای احیای واحدهای تولیدی انجام شده است، اظهار کرد: در چند سال اخیر ورودمان به این حوزه با شعار آتش به اختیار مقام معظم رهبری بود تا کار جهادی لازم صورت بگیرد.

ورود آتش به اختیارانه به رفع مشکلات شرکت‌های راکد تولیدی

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: در طول ۳-۴ سال اخیر که ورود جدی به بحث حمایت از تولید داشتیم‌ و حدود ۵ هزار مراجعه مردمی به دادستانی کل کشور ثبت شده است که موضوع ۸۰ درصد آنها در حوزه تولید و اقتصاد بوده است.

ماهانه هزار و ۲۰۰ درخواست در حوزه تولید و صنعت از سایر استان‌ها برای پیگیری فرستاده می‌شود

عمرانی اضافه کرد: در ماه حدود هزار و ۲۰۰ درخواست در حوزه تولید و صنعت از سایر استان‌ها برای پیگیری فرستاده می‌شود و این موارد غیر از مراجعات حضوری و نامه‌هایی است که در بازدیدهای مختلف دریافت می‌کنیم.

انجام مکاتبات با بانک‌ها برای رفع مشکلات تولیدکنندگان

وی با بیان اینکه در یک ماه‌ اخیر ۴۵ نامه در جهت حل مشکلات حوزه اقتصاد تولیدکنندگان و سرمایه گذاران امضا کرده‌ام، افزود: در این میان ۲۰ تا ۳۵ درصد مکاتبات با بانک‌‌ها انجام شده است.

عمرانی با اشاره به اینکه بانک‌ها مشکلاتی ساختاری با تولیدکنندگان دارند، افزود: تولید برخی کارخانه‎ها به دلیل تحریم در حال رکود است.

جلسه با فعالان اقتصادی، اولین برنامه رئیس دستگاه قضا در سفرهای استانی

معاون قضایی دادستانی کل کشور با اشاره به سفرهای رئیس دستگاه قضا به استان‌های مختلف کشور گفت: به دلیل اهمیت مقوله اقتصاد و تولید، رئیس دستگاه قضا در هر سفر استانی خود، قبل از دیدار با همکاران قضایی، اولین جلسه را با فعالان اقتصادی دارد.

۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد در سال گذشته احیا شد

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، رفع آسیب‌های اجتماعی و استقرار امنیت مطلوب در جامع، به مسائل اقتصادی گره خورده است، افزود: در سال ۱۴۰۰در کل کشور حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی که در حال نابودی و یا ورشکستگی بودند را احیا کردیم.

درباره تأمین کالاهای اساسی مردم دغدغه داریم

عمرانی در ادامه گفت: غیر از اینکه درباره تأمین کالاهای اساسی مردم دغدغه داریم، نسبت به رسوب کالاها در انبارهای گمرکات و سازمان اموال تملیکی نیز حساس هستیم؛ چنانچه رئیس قوه قضاییه در بحث ساماندهی اموال تملیکی در سایر استان‌ها رأساً پیگیر است و در سفرهای استانی به انبارها سرکشی می‌کند.

قصد مانع تراشی برای دستگاه‌ اجرایی کشور نداشته و نداریم

معاون قضایی دادستان کل کشور تاکید کرد: در دادستانی کل کشور سعی کرده ایم در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و هر کجا که بحث اقتصادی مطرح است، حضور فعال داشته باشیم و هرگز قصد مانع تراشی برای دستگاه‌ اجرایی کشور نداشته و نداریم؛  تنها هدف‌مان کاستن از بار سنگین تحریم‌های ظالمانه بر حوزه های تولید و اشتغال است.

وی با بیان اینکه عمل به وعده‌ها موجب امیدواری مردم می‌شود، افزود: گفتار درمانی فایده‌ای ندارد و مردم از شعار و حرف صرف، خسته هستند.

برگزاری جلسات ماهانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در بالاترین سطح

معاون قضایی دادستان کل کشور درباره نتایج برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی گفت: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی هر ماه یک بار برگزار می‌شود که تا مرداد امسال ۵ جلسه برگزار شده است. مسئولان عالی دستگاه قضا در این جلسات حضور دارند تا بالاترین بهره‌وری را داشته باشیم.

تحول عظیمی در حوزه تعیین تکلیف کالاهای سازمان اموال تملیکی رخ داده است

وی عنوان کرد: جلسه اول امسال به سازمان اموال تملیکی اختصاص داشت. امروزه در اکثر استان‌ها تحول عظیمی در حوزه تعیین تکلیف کالاهای سازمان اموال تملیکی رخ داده مبنی بر اینکه انبارها در مزایده‌ها شرکت می‌کنند؛ انحصارها شکسته شده است و اکنون ۲-۳ هزار نفر در مزایده‌ها شرکت کرده اند.

همکاری مستمرمان با دولت ادامه دارد

عمرانی با اشاره به اینکه جلسه اقتصاد مقاومتی در روند نگهداری و تعیین تکلیف اموال سازمان اموال تملیکی نتایج پربرکتی داشته است، افزود: همکاری مستمر ما با دولت در این راستا ادامه دارد و تا روزی که این انبارها در کل کشور به روز نشود، دستور رئیس قوه در این باره را بایگانی نمی‌کنیم.

بررسی مشکلات موجود در مناطق آزاد کشور

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که به رفع مشکلات مناطق آزاد کشور اختصاص داشت، گفت: بعد از بازدیدی که از مناطق آزاد همراه سعید محمد دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی داشتیم، مصوبات جلسات مشترک در قالب بخشنامه‌هایی تدوین و به استان‌ها ابلاغ شد تا مشکلات حل شود. برای اینکه حمایت‌ها به صورت دائمی باشد کارگروهی برای رفع مشکلات مناطق آزاد شروع بکار کرده است.

دریافت خسارات، دیه و تعهدات بیمه ای به کمترین زمان رسیده است

وی با اشاره به اینکه مردم در حوزه تصادفات با بیمه‌ها مشکلاتی دارند، عنوان کرد: در این ستاد جلسه‌ای هم با مسئولان بیمه‌ها داشتیم؛ پس از این جلسه دریافت خسارات، دیه و تعهدات بیمه ای به کمترین زمان رسیده است و این محصول کارگروه مشترکی بود که در حوزه معاونت اول قوه قضاییه تشکیل شد. در این کارگروه‌ اگر ضرورتی نباشد، پرونده‌ قضایی تشکیل نمی‌شود و این تصمیم در راستای اجرای سیاست کلی کاهش ورودی پرونده‌های قضایی به محاکم است.

بررسی مشکلات بورسی مردم در ستاد اقتصاد مقاومتی

عمرانی با بیان اینکه یک جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی هم به بازار بورس اختصاص یافت، افزود: مدیران بورس به جلسه آمده و درباره مشکلات صحبت کردند، تصمیمات خوبی گرفته شد. قوه قضاییه وقتی در این سطح مشکلات مردم را تحت بررسی قرار می‌دهد، بدین خاطر است که با کمک دولت  تصمیمات درستی گرفته شود.

بررسی مشکلات حوزه‌های حمل ونقل، کشاورزی و گردشگری در هیئت مقررات‌زدایی

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در هیئت مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب و کار نیز گفت: در طول ۲ سال اخیر که این هیئت تشکیل شده است، نشست هفتگی تشکیل و موضوعاتی در حوزه‌های حمل ونقل کشاورزی، گردشگری و همه مواردی که صبغه اقتصادی دارند در آن مطرح می شود.

 کاهش دریافت مجوزها کارآفرینان از ۱۰۰ به ۱۰مورد

معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه در این هیئت به مشکل دریافت مجوزهای فراوان برای کارآفرینان رسیدیم، افزود: راه اندازی برخی کسب و کارها نیاز به دریافت ۱۰۰ استعلام برای صدور مجوز داشت؛ هیئت مقررات زدایی سعی کرد تعداد این مجوزها را به ۱۰ مورد برساند.

 ضرورت تشکیل پنجره واحد

عمرانی با اشاره به ضرورت تشکیل پنجره واحد گفت: با اینکه پیشرفت‌هایی در خصوص پنجره واحد وجود دارد  اما آن سامانه به معنای واقعی برای ارائه خدمات افتتاح نشده است.

اکثر مسئولیت‌ها در قوه قضاییه با حقوق عامه ارتباط دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اکثر مسئولیت‌ها در قوه قضاییه به نوعی با حقوق عامه ارتباط دارد، افزود: اگر امروز در حمایت از تولید، سرمایه‌گذاری و بهبود از فضای سبک و کار  فعال شده‎ایم و در جلسات هیئت‌های مقررات زدایی و گفت‌وگو‌های سه قوه با بخشی خصوصی به معنای عام کلمه شرکت می‌کنیم، همه اینها برای احیای حقوق عامه است.

ضرورت حمایت همه جانبه از فضای کسب و کار

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به ضرورت حمایت همه جانبه از فضای کسب و کار تصریح کرد: همواره مراجعاتی از سمت مردم داریم که به آنها رسیدگی می‌کنیم و همین امر باعث ایجاد امید در دل مردم می‌شود. اگر امیدی وجود نداشته باشد، فردی برای به مسئولان مختلف از جمله مسئولان قضایی مراجعه نمی کند.

عمرانی یادآور شد: گاهی مردم بخاطر اخلاق‌ و رفتار متکبرانه‌ یک مسئول از مراجعه به ادارات فراری می‌شوند در صورتی‌که وقتی نظام اسلامی تشکیل شد، قرار بود مسئولان برای رفع مشکلات‌ سراغ مردم رفته و از اختیاراتی که قانون و حاکمیت در اختیارشان گذاشته برای رفع مشکلات مردم استفاده کنند.

مسیر رو به پیشرفت است

معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه کارهای خوب و شایسته‌ای در طول ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب انجام شده  است، عنوان کرد: مسیر رو به پیشرفت است اما با جایگاه مطلوب فاصله داریم.

تکریم ارباب رجوع مهم‌تر از انجام کار است

وی با اشاره به اینکه حوزه تکریم ارباب رجوع مهم‌تر از انجام کار است، گفت: گاهی کار مراجعان را انجام می‌دهیم اما خاطره بدی برایشان بجا می‌گذاریم؛ فاصله مردم و مسئولان شاید کمی زیاد شده باشد و همین امر مورد سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه است.

عمرانی تصریح کرد: اگر مسئولان هنگام انجام کار مراجعان، با رفتار و اخلاق پسندیده برخورد کنند، فاصله‌های ایجاد شده کمتر می‌شود؛ اگر ما مسئولان باعث شویم حتی یک شخص نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، کم اهمیت شود این گناه نابخشودنی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.