حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
شناسه : 32541

سید علی رضوی اظهار کرد: از ابتدای محرم تا امروز ۶۰۰ پرونده که بیشتر آنها پرونده های مالی و خانوادگی است در اجرای پویش « به عشق حسین (ع) می بخشم) منجر به سازش شده که یکی از آن ها پرونده ای با خواسته بیش از ۴ میلیارد تومان است. وی ادامه داد: در اجرای […]

پ
پ

سید علی رضوی اظهار کرد: از ابتدای محرم تا امروز ۶۰۰ پرونده که بیشتر آنها پرونده های مالی و خانوادگی است در اجرای پویش « به عشق حسین (ع) می بخشم) منجر به سازش شده که یکی از آن ها پرونده ای با خواسته بیش از ۴ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در اجرای پویش« به عشق حسین (ع) می بخشم» تنها در یک روز ۶۰ پرونده در شورای حل اختلاف بیرجند با سازش و مصالحه بین طرفین، مختومه شد.

سرپرست شورای حل اختلاف شهرستان بیرجند با بیان اینکه یکی از ویژگیی های و جلوه‌های عاشورای حسینی بخشش و عفو است گفت: شورای حل اختلاف به عنوان یک نهاد و یک سازمان قضایی وابسته به دادگستری تلاش کرد در اجرای پویش« به عشق حسین می بخشم» پرونده‌هایی که به این نهاد وارد می شود را به کمک ریش سفیدان و بزرگان شهر با صلح و سازش مختومه کنند.

رضوی گفت: معمولاً قالب اختلافات، اختلافات خانوادگی و مالی است که با دعوت از اصحاب دعوا پیشنهادات اصلاحی و سازشی به آن ها ارائه می شود و زمینه برای صلح و سازش فراهم می شود.

وی ادامه داد: اعتقادات مذهبی افراد و عشق به امام حسین(ع)، در کنار تجربه اعضای شورا که از افراد با تجربه و ریش سفیدان شهر هستند تاثیر بسزایی در روند صلح و سازش در شهرستان بیرجند داشته است.

سرپرست شورای حل اختلاف بیرجند از صلح و سازش در قریب به ۶۰۰ پرونده در این شهرستان خبر داد و گفت: بخش عمده ای از پرونده‌های خانوادگی بوده است که اگر وساطت ریش سفیدان و بزرگان شورای شورا نبود منجر به طلاق می شد.

رضوی درخصوص ادامه داد بودن این پویش که تا پایان ماه صفر پیش بینی شده است بیان کرد: با توجه به تأکیدات ریاست قوه و رئیس کل دادگستری استان و همچنین اعتقادات مذهبی و فرهنگ جامعه، شاید نه با این نام ولی قالب و ساختار این پویش جهت صلح و سازش بین افراد حفظ خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.