حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۰۸
شناسه : 32422

 ذبیح الله خدائیان در ادامه سلسله نشست‌های خود با بازرسان سازمان بازرسی پیرامون اجرای برنامه‌های مسئله محور، روز گذشته (۱۳ شهریورماه) جلسه‌ای را با بازرسان امور نفت برگزار کرد. رئیس سازمان بازرسی کل کشور از حوزه نفت به عنوان یکی از مهمترین و اثرگذارترین حوزه‌های این سازمان از نظر اقتصادی یاد کرد و با اشاره […]

پ
پ

 ذبیح الله خدائیان در ادامه سلسله نشست‌های خود با بازرسان سازمان بازرسی پیرامون اجرای برنامه‌های مسئله محور، روز گذشته (۱۳ شهریورماه) جلسه‌ای را با بازرسان امور نفت برگزار کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از حوزه نفت به عنوان یکی از مهمترین و اثرگذارترین حوزه‌های این سازمان از نظر اقتصادی یاد کرد و با اشاره به شناسایی گلوگاه‌های فساد و مسائل مهم پیرامون موضوعات مربوط به نفت، تکلیف ریاست عدلیه به سازمان بازرسی در این زمینه را مورد اشاره قرار داد و گفت: مطابق با دستورات رئیس قوه قضاییه، معاونان و بازرسان بر احصا مسائل و شناسایی بسترهای تولید فساد مکلف شدند که این آسیب‌ها شناسایی و طی جلسات مشترک میان سازمان بازرسی، دیوان عدالت اداری و معاونت پیشگیری از وقوع جرم در حال بررسی جهت ارائه به رئیس دستگاه قضایی است.

وی با اشاره به جایگاه مهم و تاثیرگذار سازمان بازرسی کل کشور مطابق با قانون اساسی و قوانین موضوعه، توجه بازرسان را به انجام درست وظایف نظارتی در چارچوب قوانین و مقررات معطوف ساخت و از آن‌ها خواست خود را با سلاح ایمان، تقوای الهی و تهذیب و تزکیه نفس تجهیز کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: رفتار یک بازرس باید قانونمدار و قاطع و به گونه‌ای باشد که سایه او در دستگاه مربوطه احساس و پیشگیری از وقوع جرم و تخلف و همچنین بازدارندگی را رقم بزند.

عضو شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به گستردگی موضوعات مرتبط با امور نفت، به برخی از آسیب‌های این حوزه از جمله قراردادها اشاره و تاکید کرد که همه بازرسان باید به همه قوانین و مقررات حوزه نفت، گاز و پتروشیمی مسلط باشند.

وی از بازرسان امور نفت خواست با تمرکز بر آسیب شناسی مسائل و بسترهای فسادزا، از پرداختن به مسائل جزیی پرهیز کنند.

خدائیان افزود: با تعریف بازرسی‌های مهم و تشکیل پرونده‌های اساسی، همه جوانب یک موضوع را به طور کامل بررسی و ضمن توجه به نقاط قوت و ضعف مدیران، گزارش جامع، کامل، مستند و مستدلی را ارائه کنید.

وی با تاکید بر اینکه گزارش‌ها باید اثربخش باشد و در نتیجه آن، فساد ریشه کن شود، بیان کرد: بازرسان سازمان بازرسی باید به عنوان مهمترین دستگاه نظارتی با شناسایی دقیق بسترهای فساد، انجام آسیب شناسایی‌های لازم، ورود به موقع و پرهیز از سیاسی کاری، دست صاحبان نفوذ را از حوزه نفت، گاز و پتروشیمی کوتاه کنند و مطمئن باشند که سازمان به طور قاطع از این بازرسان حمایت خواهد کرد.

بنابراین گزارش، در ابتدای این نشست مصطفی علی اصغرپور معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی به ارائه گزارش‌هایی در این حوزه پرداخت و بازرسان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.