حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
شناسه : 32005

حسن بابایی با استقبال عمران علی محمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام، عبدالوهاب بخشنده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، علی مرادپور مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام و جمعی دیگر از مسئولان استانی وارد ایلام شد.بابایی در سفر استانی خود به استان ایلام به همراه معاونان و مدیران ‌کل ستادی سازمان در گلزار […]

پ
پ

حسن بابایی با استقبال عمران علی محمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام، عبدالوهاب بخشنده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، علی مرادپور مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام و جمعی دیگر از مسئولان استانی وارد ایلام شد.بابایی در سفر استانی خود به استان ایلام به همراه معاونان و مدیران ‌کل ستادی سازمان در گلزار شهدای ایلام حضور یافت و با نثار گل با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بازدید از واحد‌های ثبتی شهرستان ایلام، حدنگاری اسناد ملی، طبیعی و کشاورزی را یکی از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برشمرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۰ درصد از اراضی ملی، طبیعی استان ایلام حدنگاری اسناد آنها انجام شده، افزود: استان ایلام یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار عرصه‌های ملی دارد که از این میزان تا کنون یک میلیون و ۶۲۰ هزار هکتار آن حدنگاری اسناد آن انجام شده است.

وی در ادامه بر ضرورت تعیین تکلیف پلاک های که در کمیسیون‌های رفع تداخل مطرح هستند، اظهار کرد: علاوه بر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ۷ وزارت خانه در این موضوع به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشترک دارند که می‌توانند در صدور اسناد حدنگاری مشارکت داشته باشند.

ضرورت پیگیری صدور اسناد اراضی کشاورزی در کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: صدور سند اراضی کشاورزی با شتاب بیشتری پیگیری می‌شود.

بابایی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان ایلام با تاکید بر ضرورت تسهیل در صدور اسناد کشاورزی گفت : یکی از سیاست‌های کلان در قوە قضاییە تثبیت مالکیت‌ اراضی است کە خوشبختانە اقدامات موثری در این زمینە در کشور و استان ایلام در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تنها برای یک درصد از اراضی کشاورزی استان ایلام سند صادر شده، افزود: استان ایلام در این زمینه با میانگین کشوری فاصله دارد که با برنامه ریزی و پیگیری های صورت گرفته می طلبد در این زمینه اقدام موثری صورت گیرد.

بابایی در ادامه به شعار قوه‌قضاییه (نهضت خدمت رسانی به مردم ) اشاره و اظهار کرد : تکریم مردم، ملاقات چهره به چهره، شنیدن مسائل آنان و پیگیری تا رفع کامل این مشکلات از موضوعاتی است که باید در دستورکار همه کارکنان دستگاه قضا قرار گیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خدمت به مردم مناطق محروم، بویژه استان های مرزی را توفیقی الهی برشمرد که علاوه بر ثواب اخروی نقش مهمی در ایجاد امنیت در این مناطق و استان های مرکزی کشور دارد.

بابایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت اجرای طرح کاداستر و حد نگاری را از سیاست های این سازمان برای برخورد با زمین خواری برشمرد و افزود: تا کنون برای ۱۳۲ هکتار از اراضی کشور سند کاداستر صادر شده است.

وی به بیان برخی از موانع سر راه طرح کاداستر اراضی کشاورزی اشاره و تاکید کرد: تاکنون تنها برای یک درصد از اراضی کشاورزی استان ایلام سند کاداستر صادر شده که می طلبد با برنامه ریزی و پیگیری در راستای افزایش این آمار و رسیدن به میانگین کشوری تلاش شود.

بابایی اظهار کرد: در قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی موانعی هست که باید با کار کارشناسی و ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته توسط دادگستری استان و برنامه ریزی برای استفاده بیشتر از ظرفیت مصلحان و ریش سفیدان گفت: نقش بزرگان و اعضای هیئت صلح و سازش در استان ستودنی است، خوشبختانه بزرگان و مصلحان استان به همراه مسئولان قضایی استان همیشه پای کار بوده‌اند.

دیدار با همکاران و روسای واحد‌های ثبتی، نخبگان و جوانان و تقدیر از بازنشستگان

بابایی در دیدار با کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ایلام از آنان خواست با گشاده روی و صبر در راستای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم اقدام کنند.

وی نهضت خدمت رسانی به مردم را شعار قوه قضاییه برشمرد و تاکید کرد: این شعار نباید تنها به روی کاغذ بماند و همه ما در راستای تحقق آن باید به وظایف قانونی و شرعی خود برای جلب رضایت مردم اقدام کنند و در انتهای این دیدار از تعدادی بازنشستگان واحد های ثبتی ایلام تقدیر بعمل آمد.رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اداره ثبت اسناد و املاک در ادامه سفر یک روزه خود به ایلام از واحد ثبتی شهرستان سرابله بازدید کرد و در دیداری صمیمانه از نزدیک به بررسی مسایل و مشکلات آن اداره و کارکنان پرداخت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.