حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۵۴
شناسه : 31560

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل در دیدارهای جداگانه با روسا و اعضای هیئت مدیره اتحادیه‌های مشاوران املاک و خودرو اردبیل با اشاره بر اقدامات کارشناسی قبلی و برنامه ریزی های صورت گرفته جهت ساماندهی مشاورین املاک و خودرو اردبیل، از آغاز به کار گشت های تلفیقی در این خصوص […]

پ
پ

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل در دیدارهای جداگانه با روسا و اعضای هیئت مدیره اتحادیه‌های مشاوران املاک و خودرو اردبیل با اشاره بر اقدامات کارشناسی قبلی و برنامه ریزی های صورت گرفته جهت ساماندهی مشاورین املاک و خودرو اردبیل، از آغاز به کار گشت های تلفیقی در این خصوص خبر داده، افزود: پرونده‌های قابل توجهی درخصوص معاملات خودرو و ملک در محاکم اردبیل وجود دارد که نحوه عملکرد مشاوران واتحادیه ها می تواند در پیشگیری از تشکیل پرونده ها وحل و فصل اختلافات مردم موثر باشد.

وی ادامه داد: بحث پیش فروش ساختمان نیز از جمله معضلاتی است که حجم قابل توجهی از دعاوی را به خوداختصاص داده است.

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تشریح اقدامات صورت گرفته در استان درجهت اجرای قانون پیش فروش ساختمان و یادآوری جرم تلقی شدن عدم ثبت قرارداد در دفاتر اسناد رسمی، بر برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی دراین خصوص تاکید کرده و افزود: در بحث پیش فروش املاک برابر قانون، مشاوران املاک درحد صدور معرفی نامه به دفاتر اسناد رسمی صلاحیت دارند و تنظیم هرگونه قرارداد در بنگاه ها و خارج از دفاتر رسمی غیر قانونی بوده مجازات سنگینی در پی دارد.

وی با تاکید بر لزوم آگاه سازی مردم در این زمینه تاکید کرد: شهروندان در مراجعه به مشاورین املاک صلاحیت آنها و داشتن شناسه و کد و پروانه فعالیت شان را مورد بررسی قرار دهند.

وی با اعلام اینکه برابر هماهنگی به عمل آمده مقرر شده است از سوی اتحادیه مشاوران املاک برچسبی حاوی مشخصات مشاوران صلاحیت دار در محل فعالت آنها الصاق شود، از تهیه فرم های متحدالشکل معرفی نامه در موضوع پیش فروش ساختمان خبر داده و اظهارکرد: در بنگاه های املاک که صرفا در حد صدور معرفی نامه برای دفاتر اسناد رسمی صلاحیت دارند، از فرم های متحدالشکل مصوب استفاده خواهد شد و درصورت عدم مراجعه پیش فروشنده و پیش خریدار به دفاتر اسناد رسمی، این معرفی نامه ها فاقد اعتباراست.

گفتنی است در گشت های تلفیقی مد نظر، نمایندگان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دادستانی، اتاق اصناف، اتحادیه های خودرو واملاک، پلیس راهور و پلیس اماکن عمومی حضور خواهند داشت. پلمب مشاوران املاک و خودرو فاقد پروانه در اردبیل از جمله ماموریت های گشت های تلفیقی است. این گشت ها تا چند روز آتی، کار خود را در مرکز استان اردییل آغاز خواهند کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.