حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۴۱
شناسه : 30450

ناصر عتباتی گفت: در راستای توسعه سازش و اصلاح ذات البین با تقویت شوراهای حل اختلاف و تشکیل هسته های جهادی بخشایش و صلح یاران و با حمایتهای دادگستری استان آذربایجان غربی در ۳ ماهه سال جاری ۷ فقره پرونده قصاص نفس با گذشت اولیای دم از حق قانونی خود، منجر به سازش شده است. عتباتی […]

پ
پ

ناصر عتباتی گفت: در راستای توسعه سازش و اصلاح ذات البین با تقویت شوراهای حل اختلاف و تشکیل هسته های جهادی بخشایش و صلح یاران و با حمایتهای دادگستری استان آذربایجان غربی در ۳ ماهه سال جاری ۷ فقره پرونده قصاص نفس با گذشت اولیای دم از حق قانونی خود، منجر به سازش شده است.

عتباتی ادامه داد: در بین سازش هایی که صورت گرفته پرونده هایی بودند که محکومان آنها سال‌ها بود که بلاتکلیف و منتظر اجرای حکم قصاص بودند که در یکی از این پرونده ها که دارای ۳ نفر محکوم به قصاص نفس بود با تلاشهای صورت گرفته در راستای اصلاح ذات البین، بعد از ۳۴ سال اقدامات سازشی منجر به نتیجه شد و اولیای دم رضایت خود را اعلام و متهمان از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: از دیگر پرونده هایی قدیمی که در ۳ ماهه اول سال جاری با سازش خاتمه یافته، پرونده اختلاف طایفه ای در پیرانشهر بوده که در طول ۳۶ سال اختلاف، منجر به قتل ۳ نفر از طرفین شده بود و متهمان نیز متواری بودند که با تلاش شوراهای حل اختلاف، روحانیت اهل سنت و هسته های جهادی بخشایش با سازش خاتمه یافته و مقرر شد که محکومان پرونده خود را برای تحمل مجازات به مرجع قضایی معرفی کنند و دستگاه قضایی نیز تخفیفات لازم را در خصوص جنبه عمومی جرم اعمال کند.

وی بیان کرد که در سال گذشته نیز با اقدامات سازشی صورت گرفته ۳۰ فقره پرونده قصاص منجر به سازش شده و این اقدامات نتایج بسیار مثبتی در راستای ترویج فرهنگ بخشش و گذشت نه تنها در جرایمی مثل قتل داشته بلکه در بهبود تعاملات اجتماعی نیز بسیار موثر بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.