حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
شناسه : 30178

مجتبی قهرمانی  در مورد ساماندهی فعالیت سازمان اموال تملیکی و تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای این سازمان و همچنین تعیین تکلیف پرونده های اموال تملیکی و گمرکات در یک سال گذشته گفت:سازمان اموال تملیکی، بخش قابل توجهی از کالاهای متروکه و قاچاق را هم از لحاظ حجم و هم از لحاظ ارزش ریالی، تعیین تکلیف […]

پ
پ

مجتبی قهرمانی  در مورد ساماندهی فعالیت سازمان اموال تملیکی و تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای این سازمان و همچنین تعیین تکلیف پرونده های اموال تملیکی و گمرکات در یک سال گذشته گفت:سازمان اموال تملیکی، بخش قابل توجهی از کالاهای متروکه و قاچاق را هم از لحاظ حجم و هم از لحاظ ارزش ریالی، تعیین تکلیف کرده است، به نحوی که از ابتدای تیرماه سال ۱۴۰۰ تا کنون، ۴ هزارو ۵۳۰فقره پرونده قاچاق و یک هزارو ۷۰۰ دستگاه کانتینر متروکه در سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان تعیین تکلیف شده و میزان فروش سازمان اموال تملیکی استان در این بازه زمانی، در حدود ۹۹۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: تعیین تکلیف کالاهای متروکه و مهلت منقضی شده و ساماندهی امور مربوط به حوزه بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی، از جمله مسائل اصلی و ریشه ای استان هرمزگان در دوران نوین تحول قوه‌قضاییه بوده است.

وی افزود: با حضور رئیس قوه قضاییه در سفر به این استان، عملکرد استان هرمزگان از این حیث سرعت یافته و با سایر استان های کشور قابل مقایسه نیست، به نحوی که فروش سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان در اردیبهشت ماه سال جاری، معادل ۸۰ درصد فروش کل کشور بوده است و هم اکنون حدود ۵ هزار کانتینر و ۴ هزار تن کالای فله در حوزه اموال تملیکی در استان وجود دارد.

قهرمانی گفت: ضمن پیگیری های به‌عمل آمده جهت حضور مدیر کل سازمان اموال تملیکی کشور در استان هرمزگان، ،امتیازاتی به سازمان اموال تملیکی استان اختصاص داده شد، لذا مقرر شد سطح نمایندگی سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان به اداره کل مستقل و ویژه ارتقا یابد و به منظور تسریع و تسهیل در امور مربوطه، تفویض ۲۰ اختیار و اعطا دسترسی های ویژه به مدیر سازمان اموال تملیکی استان انجام شود.

وی ادامه‌داد: همچنین نیاز است ۶ میلیارد تومان بودجه، جهت کمک به سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان اختصاص یابد وحداقل ۲۰ نیرو به چارت سازمانی اموال تملیکی استان اضافه شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت:در رابطه با پالایش دقیق کالا و کانتینرهای موجود در بندر شهید رجایی و انجام انبارگردانی، با توجه به پیگیری های به عمل آمده توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اعتبار مورد نیاز از سازمان مرکزی بنادر و دریانوردی اخذ شده و پس از تأیید قرارداد مربوطه، این پروژه در بندر در مراحل نهایی است.

قهرمانی گفت: با توجه به آمار بدست آمده تا کنون؛ یک صد هزارو ۶۶۸ دستگاه کانتینر در ۵۲ ترمینال سرشماری شده است و در ۵۰ ترمینال نیز دو مرحله مغایرت گیری صورت گرفته است.

وی تصریح کرد:تمامی کالاهای مهلت منقضی شده مربوط به سال ۱۴۰۰ و ما قبل آن ، توسط بندر مورد ارزیابی قرار گرفته و هیچگونه کالا و کانتینر مهلت منقضی ارزیابی نشده، در بندر شهید رجایی وجود ندارد، همچنین گمرک نیز تمامی کالاهای متروکه اعلام شده از سوی بندر را تعیین تکلیف کرده و به روز شده که بعضی از کالاها به سازمان اموال تملیکی ارسال و برخی دیگر به صاحبان کالا تحویل و ترخیص شده‌است.

قهرمانی تصریح کرد:فرآیند قبلی اعلام کالاهای مهلت منقضی، از سوی بندر به گمرک زمان بر و دارای بروکراسی اداری طولانی بود، به نحوی که پس از اعلام بندر به گمرک، مجدداً باید گمرک با بندر مکاتبه می کرد که کانتینرها جا به جا شده و سپس ارزیابی شوند، از این رو با اصلاح فرآیند مذکور، هم اکنون، همزمان با اعلام مراتب مهلت منقضی به گمرک، کانتینرها نیز توسط بندر جا به جا شده و آماده ارزیابی می شود تا این فرآیند طولانی نشود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت:حدود ۱۵۴ کانتینر فاقد هویت و بلاصاحب در بازرسی ها شناسایی شد که تحت بررسی قضایی گرفته و تحقیقات جهت کشف زوایای پنهان، ادامه دارد.

وی ادامه داد :همچنین تعداد ۲۳ کانتینر از این تعداد، معدومی بوده که به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تحویل داده شده است و مشخصات ۱۳۱کانتینر دیگر (بدون هویت) در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار چاپ شده که از این تعداد کانتینر، تعداد ۱۴ دستگاه متعلق به سازمان کشتیرانی است، لذا؛ پس از طی مراحل مربوطه، مقرر شد قرار سرپرستی جهت تحویل کانتینرها به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، توسط دادگاه‌اصل ۴۹ صادر و مراحل مربوطه طی شود.

وی درخصوص کانتینرهای حاوی کالاهای فاسد شده گفت: ۳۱۸ کانتینر ، طبق پیگیری های صورت گرفته وجود داشت مقرر شد فوراً کانتینرها مورد بازدید قرار گرفته و با اخذ تأییدیه از مراجع ذی ربط و با هماهنگی اداره بندر، گمرک، اموال تملیکی و معاونت غذا و دارو سازمان علوم پزشکی استان، در محل انهدام پسماندهای شهرداری بندرعباس تا نسبت به انهدام آنها اقدام شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: تعداد بازدید از انبارهای گمرکات و سازمان اموال تملیکی پیرو بازدیدهای مستمر دستگاه قضایی استان از مجموعه بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان به منظور رسیدگی به وضعیت کالاهای متروکه و رسوبی موجود در این مجموعه، از مجموع ۳۹ بازدید انجام شده، تعداد ۱۴ بازدید، از ابتدای تیرماه سال ۱۴۰۰ تا ابتدای تیرماه ۱۴۰۱، انجام شده است، که اقدامات ذکر شده ، حاصل بازدیدهای صورت گرفته و پیگیری های به عمل آمده در این حوزه است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.