حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۴۷
شناسه : 29898

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی اظهار کرد: دستگاه قضایی استان کرمان به دلیل نقش اصلاحی و نظارتی در حوزه های مختلف تلاش کرده که اهداف متعالی قوه قضاییه را که شامل کاهش ورودی پرونده ها، توسعه فرهنگ سازش در جامعه و کاهش اطاله دادرسی می‌شود را با استفاده از راهکارهای ابتکاری دنبال کند. رئیس […]

پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی اظهار کرد: دستگاه قضایی استان کرمان به دلیل نقش اصلاحی و نظارتی در حوزه های مختلف تلاش کرده که اهداف متعالی قوه قضاییه را که شامل کاهش ورودی پرونده ها، توسعه فرهنگ سازش در جامعه و کاهش اطاله دادرسی می‌شود را با استفاده از راهکارهای ابتکاری دنبال کند.

رئیس دادگستری استان کرمان در ادامه گفت: دستگاه قضا کرمان در جهت توسعه آگاهی های عمومی و حقوقی مردم در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان، طرح اورژانس قضایی را با استفاده از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی رقم زده و در کنار آن با تکیه بر میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار، زمینه رفع منازعات و اختلافات با همکاری ریش سفیدان و متنفذیت محلی به ویژه در جنوب و شرق استان را فراهم آورده است.

وی افزود: دستگاه قضایی استان کرمان در سال ۱۴۰۰، از رهگذر توسعه خدمات الکترونیک و در مسیر هوشمندسازی قوه قضاییه اقداماتی از جمله برگزاری ۱۴ هزار و ۶۸۱ جلسه دادرسی الکترونیک، اتصال ۳۹ نقطه قضایی شوراهای حل اختلاف استان به سامانه ها و افزایش ارتباط ۱۰ ساختمان قضایی به ویدئو کنفرانس را به انجام رسانده است.

رئیس دادگستری استان کرمان گفت: با اخذ رضایت اولیای دم در ۳۲ پرونده قصاص توانسته ایم زمینه آزادی محکومان این پرونده ها را فراهم آورده و به آنها حیات مجدد هدیه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی اظهار کرد: طی یکسال گذشته ۸۱۹ محکوم در استان مشمول عفو رهبر مظم انقلاب اسلامی قرار گرفته و ۳۲۶ مددجوی جرایم غیرعمد واجد الشرایط با کمک ستاد دیه از زندان آزاد شده اند.

وی در ادامه گفت: شایان ذکر است که در سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان از سوی انجمن حمایت از زندانیان برای خانواده زندانیان نیازمند کرمان در حوزه معیشت، آموزشی، فرهنگی، درمانی پرداخت شده است.

رئیس دادگستری استان کرمان بیان کرد: دستگاه قضایی با تکیه بر لزوم حرکت علمی و بازنگری در فعالیت های انجام شده، ضمن برگزاری ۴۹ دوره آموزشی برای کارکنان اداری و ضابطین دادگستری به میزان ۱۴۵ هزار و ۶۱۷ نفرساعت و برگزاری ۴۹۹ نشست قضایی در ۲۸ حوزه قضایی؛ ۱۰ نشست نقد رای را نیز با حضور قضات، اساتید دانشگاهی، صاحب نظران حقوقی مسئولان قضایی و همچنین نمایندگان کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه برگزار کرده است.

وی در ادامه گفت: ملاقات مردمی مقامات قضایی استان در سال گذشته ۴۲ هزار و ۹۳۵ مورد بوده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۸ مورد با حضور رئیس کل دادگستری استان انجام شده است.

رئیس دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ نیز تاکنون ۱۳ هزار و ۴۹۰ ملاقات مردمی در استان کرمان انجام شده است ومیزان ملاقات های مردمی ثبت شده از تیرماه سال گذشته تاکنون نیز ۵۱ هزار و ۲۵۱ مورد بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.