حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
شناسه : 29915

 حسین رجبی به همراه معاونان، مدیرکل زندان های استان و ۲۵ نفر از قضات دادسرا در بازدید شبانه از زندان مرکزی قزوین در خصوص دستاوردهای این بازدید اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان یکی از سیاست های کلان قوه قضاییه است و به تبع آن در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد و کاهش […]

پ
پ

 حسین رجبی به همراه معاونان، مدیرکل زندان های استان و ۲۵ نفر از قضات دادسرا در بازدید شبانه از زندان مرکزی قزوین در خصوص دستاوردهای این بازدید اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان یکی از سیاست های کلان قوه قضاییه است و به تبع آن در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد و کاهش ۲۰ درصدی جمعیت کیفری زندان با استفاده از ظرفیت های قانونی و نهادهای ارفاقی از برنامه های دادستانی مرکز استان در سال جاری است و در این راستا بازدید مستمر و دوره‌ای قضات از زندان انجام خواهد شد، تا این هدف محقق شود.

وی افزود: برای اولین بار و به ابتکار دادستانی قزوین؛ کارگروه کاهش جمعیت کیفری در زندان مرکزی قزوین تشکیل شد و قطعاً این سیاست مهم در کارگروه موصوف با جدیت پیگیری خواهد شد، تا مددجویان دارای شرایط قانونی بتوانند با استفاده از نهادهای ارفاقی از زندان آزاد شوند.

رجبی در ادامه بیان کرد: همچنین با بررسی همکاران قضایی به درخواست ها و شرایط مددجویان، ۸ نفر از زندانیان با استفاده از نهادهای ارفاقی از زندان آزاد شدند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اشتغال زندانیان را یکی از برنامه های جدی دستگاه استان دانست و اظهار داشت: بدون شک فراهم آوردن شرایط اشتغال یکی از راهکارها در توانمندسازی زندانیان برای حضور مجدد در جامعه است و باید با حرفه‌آموزی و تامین اشتغال شرایط خروج از زندان را برای مددجویان فراهم کرد، که استان قزوین با توجه به فعالیت کارگاه های داخل زندان و کارگاه های طرف قرارداد در خارج از زندان از حیث اشتغال زندانیان عملکرد بسیار خوبی دارد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های همکاران قضایی در بازدید از زندان بررسی شرایط اشتغال زندانیان بود، که بر همین اساس در این بازدید ۲۰۰ نفر از مددجویان به واحد اشتغال زندان معرفی شدند تا با توجه به شرایط آنها در کارگاه‌های مذکور بکارگیری شوند و با دریافت حقوق در دوران تحمل حبس نیز کمک کار خانواده خود باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این بازدید تصویب شد که محکومان مالی نیز به واحد اشتغال زندان معرفی شوند و بتوانند از این طریق بخشی از مطالبات خود را پرداخت کنند و شرایط آزادی برای آنها نیز فراهم شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان گفت: بر اساس تدابیر اندیشیده شده مقرر شد؛ مددجویانی که از زندان آزاد می شوند با مراجعه به مرکز مراقبت بعد از خروج به منظور اخذ تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی اشتغالزایی معرفی شوند تا بتوانند با ایجاد برخی مشاغل که با نظارت مرکز مراقبت انجام خواهد شد، در دام جرایم و آسیب های اجتماعی گرفتار نشده و مجددا به زندان بازنگردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.