حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۳۱
شناسه : 29776

در سامانه «ثبت من» بخشی با عنوان گزینه ای با عنوان «اسناد رسمی» مشاهده می‌شود. با کلیک روی این بخش به مواردی چون تصدیق اصالت سند، اسناد رسمی من، خودروی من، دفاتر دارای ظرفیت، محاسبه هزینه سند، پیگیری استعلام الکترونیک ملک و موقعیت مکانی دفاتر دسترسی خواهید داشت. وقتی روی «تصدیق اصالت سند» کلیک می‌کنید، […]

پ
پ

در سامانه «ثبت من» بخشی با عنوان گزینه ای با عنوان «اسناد رسمی» مشاهده می‌شود. با کلیک روی این بخش به مواردی چون تصدیق اصالت سند، اسناد رسمی من، خودروی من، دفاتر دارای ظرفیت، محاسبه هزینه سند، پیگیری استعلام الکترونیک ملک و موقعیت مکانی دفاتر دسترسی خواهید داشت.

وقتی روی «تصدیق اصالت سند» کلیک می‌کنید، به صفحه ای با عنوان «مشخصات سند» دسترسی پیدا می‌کنید. در این بخش ۲ مستطیل با عناوین «شناسه سند» و «رمز تصدیق» مشاهده می‌شود که با ثبت این ۲ مورد و کلیک روی «بیاب» می‌توانید سند خود را مشاهده کنید. درواقع، آگاهی از اصالت و محتوای سند با وارد کردن شناسه یکتا و رمز تصدیق، ممکن می‌شود.

در بخش «اسناد رسمی من» شما می‌توانید همه اسناد ثبت شده خود در سامانه ثبت الکترونیک اسناد در دفاتر اسناد رسمی را از سال ۱۳۹۲ به بعد مشاهده کنید.

همچنین در بخش «خودروی من» اسناد ثبت شده خودروهای شما قابل مشاهده است.

در قسمت «اسناد رسمی» بخشی با عنوان «دفاتر دارای ظرفیت» مشاهده می‌شود. با کلیک روی آن، به صفحه ای وارد می‌شوید که پس از ثبت استان و شهرستان مورد نظر برای انجام معامله، به فهرست کاملی از دفاتر ثبت اسناد رسمی دسترسی خواهید داشت.

 در این بخش شما می‌توانید اطلاعات همه دفاتر از جمله کد دفتر، عنوان دفتر، نام سردفتر، شماره تلفن دفتر و توضیحات مربوط به دفتر را مشاهده کنید. این امکان باعث می‌شود که هم از دفاتر معتبر و دارای مجوز مطلع شوید و هم برای پیدا کردن یک دفتر ثبت اسناد رسمی در خیابان ها سرگردان نشوید.

همچنین در قسمت «اسناد رسمی» موقعیت مکانی دفترخانه ها به وسیله نقشه الکترونیک قابل شناسایی است. پس از کلیک روی «موقعیت مکانی دفاتر» نقشه الکترونیکی ایران نمایش داده می‌شود که با انتخاب هر استان، می‌توانید موقعیت مکانی دفترخانه مورد نظر را روی نقشه مشاهده کنید.

در قسمت «اسناد رسمی» همچنین می‌توانید با وارد کردن بعضی از اطلاعات از هزینه ثبت سند آگاه شوید. برای این کار روی «محاسبه هزینه سند» کلیک کنید. با کلیک روی این بخش وارد صفحه ای می‌شوید که باید نوع سند(سند وکالتنامه، سند فروش اقساطی، سند رهنی مسکن و …) را انتخاب کنید.

۷ خدمت الکترونیک در بخش اسناد رسمی قابل ارائه است

بعد از انتخاب نوع سند و کلیک روی تایید به مرحله دیگری از ثبت اطلاعات مانند «اصحاب سند» و «تعداد اوراق» می‌رسید. در این ۲ قسمت اعداد درخواست شده را وارد و روی «تایید» کلیک کنید. در مرحله آخر تعرفه هزینه سند با جزئیاتی چون حق‌الثبت، حق‌التحریر، هزینه صدور الکترونیکی سند رسمی، حق‌التحریر اوراق اضافه و مالیات بر ارزش افزوده و درنهایت مجموع رقم قابل پرداخت را مشاهده خواهید کرد.

«پیگیری استعلام الکترونیک ملک» یکی دیگر از امکانات قسمت «اسناد رسمی» است. این بخش مربوط به تصدیق اصالت استعلامات صادر شده از سوی دفاتر اسناد رسمی است. با کلیک روی آن و سپس وارد کردن کد ۱۸ رقمی شناسه یکتای استعلام می‌توانید از وضعیت استعلام مطلع شوید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.