حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
شناسه : 29730

حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی اظهارکرد: از تعداد ۷۴ مورد پرونده قصاص در سطح استان که تعدادی از آنها در مرحله تحقیقات مقدماتی است، ۱۹ پرونده از تیرماه سال گذشته تا کنون به منظور صلح سازش و جلب رضایت اولیای دم به شعب شوراهای حل اختلاف در حوزه قضایی استان مرکزی ارسال شده که از این تعداد ۸ […]

پ
پ

حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی اظهارکرد: از تعداد ۷۴ مورد پرونده قصاص در سطح استان که تعدادی از آنها در مرحله تحقیقات مقدماتی است، ۱۹ پرونده از تیرماه سال گذشته تا کنون به منظور صلح سازش و جلب رضایت اولیای دم به شعب شوراهای حل اختلاف در حوزه قضایی استان مرکزی ارسال شده که از این تعداد ۸ مورد سازش قطعی صورت گرفته و ۳ مورد به صورت مشروط بوده است.

وی در خصوص ایجاد بستر مناسب جهت مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان افزود: در حال حاضر ۵۶ درصد محکومان استان مشغول به کاربوده و درآمدزایی می‌کنند که نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی درباره استفاده حداکثری از پابندهای الکترونیکی برای متهمان و محکومان گفت: در حال حاضر ۱۴۶ نفر محکومان از پابند الکترونیکی استفاده می کنند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.

حجت‌الاسلام موسوی درباره بازدید قضات و مسئولان قضایی از زندان ها بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ بازدید قضات و مسئولین ارشد قضایی استان یک هزارو ۷۷۳ مرتبه بوده که نسبت به سال ۱۳۹۹، ۴۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی در خصوص موضوع رسیدگی و تعیین تکلیف وضعیت خودروهای توقیف یا ضبط شده در استان، اظهارکرد: دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لیست کامل خودروهای توقیفی را به تفکیک به این مرجع ارسال کرد و تعیین تکلیف خودروهای را الزامی دانست تا اگر خودرویی فاقد حکم قضایی باشد به مراتب گزارش شود.

وی در ادامه گفت: معاون دادستان و سرپرست دادسرای مجتمع انقلاب و جرایم خاص اراک با همکاری دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در راستای امر مبارزه با مواد مخدر وجرایم سازمان یافته درخصوص « تعیین تکلیف سریع وسائل نقلیه توقیفی موضوع قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر» اقداماتی از جمله بررسی اسناد و مدارک موجود در دبیرخانه و سامانه سمپ دادگستری، درخصوص هریک از خودروهای توقیفی به تفکیک همچنین تسریع در امور احدی ازکارکنان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان با مراجعه به شعب رسیدگی کننده و یا اجرا کننده حکم برای به نتیجه رساندن موضوع، انجام شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی افزود: اقدام دیگری که در این زمینه انجام شده جلوگیری از تضییع حقوق عامه و یا حقوق مالکین و متصرفین ناشی از عدم تعیین تکلیف خودروهای توقیفی و رسوب شده در پارکینگ های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.