حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۷ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۱۱
شناسه : 29717

سید مهدی قویدل در تشریح اقدامات انجام شده در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در بازه زمانی تیرماه سال ۱۴۰۰ تا ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ اظهارکرد: در مجموع ۴۴ برنامه ابلاغی با یک هزار و ۲۰۰ زیر فصل و ۶۰ برنامه اجرایی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری […]

پ
پ

سید مهدی قویدل در تشریح اقدامات انجام شده در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در بازه زمانی تیرماه سال ۱۴۰۰ تا ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ اظهارکرد: در مجموع ۴۴ برنامه ابلاغی با یک هزار و ۲۰۰ زیر فصل و ۶۰ برنامه اجرایی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اجرایی شده است.

وی به برگزاری ۷۰۰ جلسه شورای پیشگیری، کارگروه های تخصصی و نشست ها تخصصی اشاره و بیان کرد: ۲۰۵ جلسه پیشگیری از وقوع جرم با یک هزار و ۷۰۵ مصوبه نیز در یکسال اخیر در سطح استان کرمان برگزار و اقدامات مورد نیاز در قالب ۷۹ کارگروه تخصصی پیگیری شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: برگزاری دو همایش مانع زدایی اقتصادی و پشتیبانی قضایی در شهرستان های زرند و بم منتج به پیگیری و پیشگیری از ورود ۲۷ هزار پرونده به دستگاه قضا و رفع توقیف ۱۸ ساله از تجهیزات شرکت خودرو سازی و… شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در ادامه به برگزاری ۶ جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در مرکز استان با ۴۲ مصوبه نیز اشاره و بیان کرد: در مجموع طی سال گذشته ۳۹۳ دوره آموزشی به میزان ۳۷۹ هزار و ۱۷۰ نفر ساعت با عناوین: هور، هجرت، فرزندان آفتاب، مراکز مهر خانواده، مشاورین اطفال و خشونت کلامی، خشونت خانگی، ۲۳ مهارت ویژه والدین دارای فرزند ۷ تا ۱۲ سال، مهاجر(معتادان بهبود یافته)، مهرانه(خانواده های معتادین بهبود یافته) و مصلحین و حکمین قرآنی برگزار شده است.

قویدل گفت: اجرای طرح پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی قضایی در حاشیه شهر کرمان منتج به طرح موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس و ورود سازمان ملی مسکن کشور به حاشیه شهر کرمان شده است و در ادامه وضعیت اراضی پلاک ۲۹۷۵ منطقه ۱۴ معصوم و الله آباد در شورای حفظ حقوق بیت المال در جهت پیشگیری از تصرفات غیر مجاز اراضی دولتی طرح شده است.

وی گفت: تدوین طرح پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی با بیش از ۲۵ کارگروه تخصصی نیز منتج به کاهش سرقت محصولات کشاورزی در شهرستان های اجرای طرح شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: تدوین بانک اطلاعات سارقین و شناسایی در استان کرمان، تدوین سیمای جرایم ۴ ساله استان و ۶ ماهه ۱۴۰۰ و تشکیل کارگروه ویژه فضای مجازی در استان در جهت پیشگیری از جرایم سایبری و تعیین درصد و نوع جرایم ارتکاب یافته در فضای مجازی شده است.

قویدل به اجرای طرح برهم زدن بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه نیز اشاره کرد و گفت: بروزرسانی بانک اطلاعات کارگاه های بازیافت از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است که بر این اساس تعداد ۸۹۸ کارگاه شناسایی شده که از این تعداد ۱۹۰ کارگاه دارای مجوز بوده و تعداد ۵ هزار نفر نیرو در این کارگاه ها مشغول فعالیت هستند که اکثریت آن اتباع بیگانه اند و همچنین ۶۶۶ سارق نیز از این کارگاه ها دستگیر شده اند.

وی افزود: در این راستا شناسایی و برخورد جهت تعطیلی ،پلمب و تخلیه کارگاه های غیرمجاز داخل محدوده شهری با پلمب ۳۶۰ کارگاه غیرمجاز،تعهد تخلیه ۹۸ فقره کارگاه غیرمجاز، تشکیل پرونده کارگاه جدید غیر مجاز ۲۲۸ فقره و تشکیل کمیته حقوقی از طریق شهرداری پیگیری و اجرا شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان به برگزاری پنجمین جشنواره رای با موضوع مجازات های جایگزین حبس نیز اشاره و بیان کرد: در راستای اجرای طرح اورژانس قضایی با استفاده از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی تعداد ۵ هزار و ۳۲۸ مصلح آموزش دیده اند و تاکنون ۳ هزار و ۸۰ مورد مصالحه نیز محقق شده است.

قویدل عنوان کرد: با راه اندازی سامانه سجام بالغ بر۱۰ هزار نفر عضو آن شده اند و ۲ هزار و ۵۴۶ گزارش واصل شده است.

وی راه اندازی دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در شهرستان های راور، سیرجان، بم، زرند، بردسیر، رودبار، جازموریان، ارزوئیه و انار و راور را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: نظارت بر تعداد ۷۰ مرکز مشاوره خانواده در کل استان، اجرای طرح های ویژه در شهرستان های استان با همکاری مسئولین قضایی با موضوع پیشگیری رسانه ای در راور، پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی راور زرند، شهرربابک، رفسنجان و….، برگزاری همایش سران طوایف جنوب و شرق استان به صورت مجازی(وبینار) با موضوع انعقاد میثاق نامه توسعه و امنیت پایدار و تعیین شهرستان جیرفت جهت اجرای برنامه کنترل و کاهش خشونت در سال ۱۴۰۰ ، برگزاری جشنواره رای با موضوع مجارزات های جایگزین حبس و ارسال آرای برتر به جشنواره کشوری و انعقاد ۱۰ تفاهم نامه ها با دستگاه های مختلف از جمله دیگر اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در سال گذشته بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.