حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۷ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۴۰
شناسه : 29725

عمران علی‌محمدی اظهار کرد: در رسیدگی های قوه قضاییه به پرونده ها، اصل اول قانونی بودن جرایم و مجازات هاست و خبرنگاران میدان را برای هدایت ذهنی جامعه به اصل قانونی بودن جرایم و مجازات ها فراهم کنند. وی با ذکر این مطلب که اصل قانونی بودن جرایم و مجازات ها، یعنی کسی که جرمی […]

پ
پ

عمران علی‌محمدی اظهار کرد: در رسیدگی های قوه قضاییه به پرونده ها، اصل اول قانونی بودن جرایم و مجازات هاست و خبرنگاران میدان را برای هدایت ذهنی جامعه به اصل قانونی بودن جرایم و مجازات ها فراهم کنند.

وی با ذکر این مطلب که اصل قانونی بودن جرایم و مجازات ها، یعنی کسی که جرمی را انجام داده است باید مجازات شود افزود: دستگاه قضایی در فرآیند برون سپاری، از رسیدگی به دادخواست ها، فراتر رفته و به پیشگیری از جرم، حل و فصل دعاوی از طریق نیروهای نخبه عرفی و اجتماعی پرداخته است.

وی با ذکر این مطلب که قاضی باید دانشمند باشد و در طول زمان این دانش را با خود داشته باشد، افزود: دانش برای سایر صنوف و شغل ها شاید مستحب باشد اما دانش برای یک قاضی به منظور رسیدگی و صدور حکم واجب است و قاعده های پیچیده رسیدگی به پرونده ها را به صوت روان در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام عنوان کرد : استفاده از نخبگان و‌ فرهیختگان جامعه در راستای کاهش میزان جرایم و پیشگیری از وقوع جرم یکی از برنامه های سند تحول قوه قضاییه است.

وی با ذکر این مطلب که ما در اصلاح مجرمین به دنبال عمل به احسان و بخشش و اصلاح مجرمین به جای حذف‌ مجرم از جامعه هستیم افزود: در اجرای احکام نیز قوه قضاییه در راستای مسئولیت اجتماعی درصدد حمایت از خانواده های مجرمان است.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه دستگاه قضایی به دنبال هوشمند سازی، فعال بودن و شفاف سازی برای برخورد با محل فساد بوده است افزود: در این راستا محیط های فسادزا شناسایی و با آن برخورد می‌شود، یعنی بستر جرم را باید از بین برد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ در دستگاه قضایی استان ۱۳۹ هزار و ۳۵۹ فقره پرونده در محاکم قضایی ایلام ثبت شده است، افزود: در مجموع ۱۳۸ هزار و ۹۲۷ پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

علی‌محمدی با ذکر این مطلب که در سال گذشته نیز به ۹۶ درصد پرونده ها در سراسر استان رسیدگی شده است اضافه کرد: سال گذشته ۱۱ پرونده قصاص با کمک شورای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است.

وی تصریح کرد: دادگستری درصد ارتقاء صلح و سازش در استان است و استفاده از توانمندی و ظرفیت مصلحان، شوراهای حل اختلاف، ستاد صلح و معتمدین محلی کمک بزرگی به تحقق این هدف والا در استان است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام به راه اندازی شورای رهنمون قضایی در استان اشاره کرد و گفت: شورای رهنمون قضایی استان در جهت بهبود کیفیت فعالیت های قضایی راه اندازی شده تا در راستای تحقق عدالت در سطح استان گامی مهم برداشته شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.