حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
شناسه : 29568

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار کرد: به منظور تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، یک پرونده قصاص پس از ارجاع به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس با پیگیری دادستان مرکز استان، معاون دادستان و اعضای گروه جهادی صلح و سازش […]

پ
پ

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار کرد: به منظور تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، یک پرونده قصاص پس از ارجاع به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس با پیگیری دادستان مرکز استان، معاون دادستان و اعضای گروه جهادی صلح و سازش و پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور طرفین پرونده، به مصالحه منجر شد.

مجتبی قهرمانی تصریح کرد: این حکم قصاص قرار بود در زندان بندرعباس اجرا شود و اولیای دم تا زمان ارجاع پرونده به شعبه اجرای احکام اصرار داشتند که حکم قصاص اجرا شود اما در نهایت با پیگیری های مستمر قضات عضو گروه جهادی صلح و سازش و با استناد به عفو و رأفت اسلامی رضایت خود را اعلام کردند.

قهرمانی با اشاره به تشکیل کارگروه های شهرستانی و استانی به منظور تعیین تکلیف فوری محکومان قصاص و تلاش برای ایجاد مصالحه در این خصوص با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه، تصریح کرد: اعضای این گروه ها به صورت شبانه روزی ضمن استخراج سریع پرونده‌های قصاص و تفکیک آنها با دعوت از طرفین یا مراجعه حضوری و همچنین با استفاده از ظرفیت علما، روحانیون، متنفذان و معتمدان محلی و خیران و نهادهای مردمی به منظور اصلاح ذات البین و ایجاد مصالحه تلاش می کنند.

وی همچنین یکی از مهمترین اهداف تشکیل این گروه های جهادی را علاوه بر گسترش فرهنگ صلح و سازش، کاهش موجودی پرونده های قصاص و به تبع آن کاستن از جمعیت کیفری زندان‌های استان برشمرد.

قهرمانی در با اشاره به تأکید و نگاه ویژه رئیس قوه قضاییه در خصوص لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های قصاص از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی به منظور ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.