حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
شناسه : 29575

حیدر آسیابی امروز در حاشیه بازدید از ساختمان در حال ساخت پزشکی قانونی استان گلستان اظهار کرد: در دادگستری تلاش بر حرکت به سمت هوشمند سازی فرایندها و خدمات قضایی است و در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد برگه‌های ابلاغ و احضار در حوزه های قضایی استان اینترنتی انجام می‌شود. رئیس کل دادگستری گلستان افزود: […]

پ
پ

حیدر آسیابی امروز در حاشیه بازدید از ساختمان در حال ساخت پزشکی قانونی استان گلستان اظهار کرد: در دادگستری تلاش بر حرکت به سمت هوشمند سازی فرایندها و خدمات قضایی است و در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد برگه‌های ابلاغ و احضار در حوزه های قضایی استان اینترنتی انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: در این طرح برای هر مراجعه کننده به مراجع قضایی استان یک شناسه قضایی در سامانه ثنا صادر می‌شود و به جای اینکه احضاریه به در منازل یا محل کار افراد برود، به‌صورت اینترنتی و از طریق همین شناسه به طرفین ابلاغ می‌شود .

آسیابی افزود: هم اکنون ۲۳ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان فعال است که برای کاهش رفت و آمد مردم به دادگستری‌های راه اندازی شده و دیگر افراد برای مواردی مانند ثبت شکواییه، دادخواست و لوایح نیاز به مراجعه به دادگستری‌ها ندارند .

وی به تلاش‌های دادگستری برای برگزاری دادرسی های هوشمند هم اشاره کرد و گفت: ۸۸ درصد پرونده‌هایی که یکی از طرفین آن در زندان است، رسیدگی به‌صورت برخط انجام می‌شود و زندانی به مرجع قضایی اعزام نمی شود.

آسیابی ادامه داد: بستر برای رسیدگی آنلاین در همه پرونده‌ها و برای عموم مردم فراهم است و کافی است طرفین دعوا به دادگاه اعلام کنند تا هر نقطه از کشور امکان حضور تصویری در جلسه رسیدگی فراهم شود .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سال گذشته ۳۲ هزار گواهی عدم سوء پیشینیه کیفری، اینترنتی صادر شد و به همین تعداد از حضور مراجعان به دادگستری کاسته شد .

مدیر کل پزشکی قانونی گلستان هم در این بازدید گفت: ساختمان پزشکی قانونی در زمینی به مساحل ۴ هزار مترمربع زمین و زیربنای یک هزار و ۷۰۰ مترمربع در حال ساخت است .

حسین زارعی افزود: کار ساخت این بنا از اسفند ۱۳۹۹ در سایت اداری استان با پیش بینی هزینه ۳۰ میلیارد تومان آغاز شد و تا سه ماه آینده ساخت آن به پایان می رسد .

وی ادامه داد: در این ساختمان ، اداره کل پزشکی قانونی استان و مرکز معاینات و مرکز اداره کمیسیون پزشکی قانونی مستقر خواهد شد تا در فضایی آرام و مجهز به مراجعان خدمات تخصصی ارائه شود .

دستگاه قضایی گلستان در جایگاه هشتم کشور در کیفیت ارائه خدمات به مردم

رئیس کل دادگستری گلستان روز گذشته در جمع نمازگزاران در مصلای گرگان گفت: بر اساس ارزیابی معاونت راهبردی قوه قضاییه، دادگستری استان در کمیت و کیفیت رسیدگی و شاخص های قضایی در جایگاه هشتم کشوری قرار دارد.

حیدر آسیابی افزود: ارزیابی‌های انجام شده حکایت از رضایتمندی ۷۰ درصدی مراجعان از رفتار و عملکرد همکاران قضایی و اداری دادگستری استان دارد و تلاش ما بر افزایش رضایت مردم است.

وی در ادامه سخنان خود بخشی از تلاش‌های دادگستری برای خروج پتروشیمی استان از بن بست هم اشاره کرد و گفت: پس از دستور ویژه رئیس قوه قضاییه به دادگستری استان برای احیای این پروژه ، شبانه روزی تلاش کردیم و خوشبختانه به زودی بزرگترین هلدینگ سرمایه گذاری برای آغاز عملیات اجرایی در استان مستقر می شود.

حیدر آسیابی گفت: این هلدینگ ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه برای احیای این پتروشیمی وارد استان می کند.
آسیابی به سختی کار در دستگاه قضایی هم اشاره کرد و گفت: فقط در یک ماه بیش از ۴۷ هزار نفر به دادگستری های استان مراجعه کردند که پاسخگویی به این تعداد در کنار رسیدگی با پرونده ها، کار سختی است.

وی به تلاش ها برای توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در زیارت گرگان هم اشاره کرد و گفت: دادگستری استان برای کمک به توسعه و اشتغال در زیارت گرگان ، رفع موانع گردشگری زیارت را با کمک دستگاه های متولی آغاز کرده است.
امروز همچنین در نماز جمعه گرگان حقوقدانان گلستان با امضای بیانیه جنایت های آمریکا و ایادی استکبار و اعمال تحریم ها علیه مردم ایران را ظالمانه و ضد حقوق بشر خواندند.

وی گفت: آمریکا و ایادی او در منطقه بدانند که ملت ایران ، مثل همیشه با استقامت در جهت دفاع از کیان ملت خود ایستاده و به حمد الله با حضور پررنگ امت شهید پرور، بارها همدلی با نظام و اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشیده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.