حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۴ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۲۸
شناسه : 29535

به معنای آن استکه یک وکیل می تواند در مواردی که تشخیص دهد، وکالت را به شخص ثالثی اعطا کرده و آن وکیل می تواند با این اختیارات در جلسات دادگاه شرکت کرده و از موکل خود دفاع کند. توضیح بیشتر اینکه؛ عقد وکالت دارای سه رکن اساسی می باشد: موکل (وکالت­‌دهنده): موکل به یکی […]

پ
پ

به معنای آن استکه یک وکیل می تواند در مواردی که تشخیص دهد، وکالت را به شخص ثالثی اعطا کرده و آن وکیل می تواند با این اختیارات در جلسات دادگاه شرکت کرده و از موکل خود دفاع کند.

توضیح بیشتر اینکه؛ عقد وکالت دارای سه رکن اساسی می باشد:

موکل (وکالت­‌دهنده): موکل به یکی از طرفینِ قرارداد وکالت گفته می­‌شود که برای انجام امور مربوط به خود به دیگری وکالت می ‌دهد.

وکیل: وکیل کسی است که به نمایندگی از موکل امور مربوط به او را که در قرارداد ذکر شده ­است، انجام می‌‌دهد

موضوع وکالت: مقصود از موضوع وکالت نیز اموری است که موکل برای انجام آنها به وکیل نمایندگی یا وکالت می­‌دهد.

بر این ‌اساس با توجه به اینکه اثر اصلی قرارداد وکالت اعطای نمایندگی و نیابت است، اقدامات انجام شده از سوی وکیل به منزله اقدامات انجام شده از سوی موکل است. به عبارت دیگر، در این میان وکیل نقش واسطه را ایفا می‌ کند؛ گویی تمامی کارهای انجام ‌شده توسط وکیل را خود موکل انجام داده‌ است.

بطور مثال، هنگامی که یک نفر برای طرح دعوا در دادگاه به شخص دیگری وکالت می‌‌دهد، در این حالت اقداماتی که وکیل در دادگاه انجام می ‌دهد به‌ منزله اقدامات موکل است و تمامی آثار این اقدامات خواه مثبت و خواه منفی، متوجه موکل اوست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.