حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
شناسه : 28540

داود قلعه قوند در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه شورای حفظ حقوق بیت المال در سال گذشته، اظهارکرد: نشست‌های شورای حفظ حقوق بیت المال در سال ۱۴۰۰ در شهرستان آبیک، استان قزوین به صورت مستمر برگزار شد. وی افزود: اعضاء این شورا در جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی، رفع […]

پ
پ

داود قلعه قوند در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه شورای حفظ حقوق بیت المال در سال گذشته، اظهارکرد: نشست‌های شورای حفظ حقوق بیت المال در سال ۱۴۰۰ در شهرستان آبیک، استان قزوین به صورت مستمر برگزار شد.

وی افزود: اعضاء این شورا در جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی، رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی، صیانت از منابع آبی استان و سایر موارد اهتمام ویژه ای داشته‌اند که جای تقدیر دارد و اقدامات قابل توجهی نیز در این زمینه انجام شده است.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک بیان کرد: دستگاه قضایی در راستای صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال کاملا جدی است و با تمام توان و با حساسیت ویژه‌ای نسبت به موضوعات مطروحه در این حوزه ورود پیدا کرده و باید قبل از ورود خسارت و تضییع حقوق بیت المال اقدامات پیشگیرانه و برخوردی در دستور کار قرار گیرد.

قلعه قوند در ادامه در خصوص آزادسازی اراضی ملی از تصرفات و تعرضاتف عنوان کرد: در سال گذشته با اقدامات به موقع و اجرای قاطعانه احکام قضایی؛ ۹۸ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان آبیک رفع تصرف و آزادسازی شد و بدون شک این موضوع در سال جاری نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی همچنین اذعان کرد: در شرایط فعلی حفاظت و صیانت از منابع آبی زیر زمینی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، زیرا برداشت های بی رویه از منابع طبیعی خسارت های سنگینی را در پی خواهد داشت و به همین دلیل پلمب چاه های غیرمجاز با جدیت در دستور کار قرار دارد و در سال گذشته ۸ حلقه چاه غیرمجاز پلمب و مسلوب المنفعه شد.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک یادآور شد: برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز نیز یکی از اقدامات پیشگیرانه در حوزه صیانت از بیت المال است که بر هیمن اساس در سال گذشته با اجرای احکام قضایی صادره ۳۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز قلع و قمع شد و همچنین در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی، ۱۳۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی اعاده به وضع سابق شد.

وی همچنین تاکیدکرد: نگاه دستگاه قضایی در این حوزه پیشگیرانه است و بر همین اساس هشدارهای لازم را به متعرضان و متصرفان به بیت المال و متخلفان این حوزه داده است و قوه قضاییه در این خصوص با هیچکس تعارف نخواهد داشت و با متصرفان و متعرضان به بیت المال بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.