حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
شناسه : 28505

میرحسین حسینی در تشریح اقدامات دادگستری شهرستان بویین زهرا در حوزه حفظ حقوق بیت‌المال، اظهارکرد: دادگستری شهرستان بویین زهرای استان قزوین در سال گذشته نسبت به موضوعات این حوزه از جمله آزادسازی اراضی ملی، اعاده به وضع سابق تغییر کاربری های غیرمجاز در اراضی کشاورزی، پلمب چاه های غیر مجاز، صیانت از منابع زیرزمینی و […]

پ
پ

میرحسین حسینی در تشریح اقدامات دادگستری شهرستان بویین زهرا در حوزه حفظ حقوق بیت‌المال، اظهارکرد: دادگستری شهرستان بویین زهرای استان قزوین در سال گذشته نسبت به موضوعات این حوزه از جمله آزادسازی اراضی ملی، اعاده به وضع سابق تغییر کاربری های غیرمجاز در اراضی کشاورزی، پلمب چاه های غیر مجاز، صیانت از منابع زیرزمینی و سایر موارد حساسیت ویژه داشته و نشست های شورای حفظ حقوق بیت المال در شهرستان به صورت مستمر برگزار و بر اساس مصوبات این شورا دستاوردهای خوبی حاصل شد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه آزادسازی اراضی ملی، بیان‌کرد: دست‌اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی مستمراً توسط دستگاه قضایی پیگیری می‌شود و قطعاً برخورد با سودجویان و متخلفان این حوزه در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس و در راستای اجرای احکام قضایی صادره در سال گذشته حدود ۴۰ هکتار از اراضی ملی آزادسازی و رفع تصرف شد.

رئیس دادگستری شهرستان بویین زهرا، با بیان اینکه زنگ خطر برداشت غیرمجاز از منابع آبی زیرزمینی به صدا درآمده، اذعان کرد: برداشت غیرمجاز از منابع آبی زیرزمینی در سال های متمادی مخاطرات زیست محیطی متعددی از جمله فرونشست دشت قزوین، کاهش سطح آب های زیرزمینی وسایر مشکلات را به همراه داشته است به همین دلیل جلوگیری از برداشت های غیر مجاز با جدیت پیگیری می‌شود و بر همین اساس در سال گذشته ۷۳ حلقه چاه غیرمجاز پلمب و مسلوب المنفعه شد.

حسینی در خصوص اعاده به وضع سابق تغییر کاربری های غیر مجاز در اراضی زراعی و کشاورزی نیز، گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی، ۸۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اعاده به وضع سابق شد.

وی همچنین تاکید کرد: منابع طبیعی و محیط زیست میراثی گران بهاء و از حقوق عامه‌ای است، که همه مردم و دستگاه ها موظف به حراست و صیانت از آن هستند و به همین دلیل دستگاه قضایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه نسبت به موضوعات مربوطه حساسیت و اهتمام ویژه دارد.

رئیس دادگستری شهرستان بویین زهرا، اضافه کرد: قطعاً در سال جدید نیز دستگاه قضایی در این حوزه ورود جدی خواهد داشت؛ تا تعرضات، تصرفات و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی به حداقل برسد و بدون‌ شک با متخلفان، متعرضان و ترک فعل های این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.