حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
شناسه : 28443

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرمحمدی ، در رابطه با عملکرد شورا های حل اختلاف استان گیلان به جهت کاهش مراجعات مردمی به دادگستری و مراجع قضایی و در راستای سیر تحول و تعالی در دستگاه قضا، اظهار کرد: به طورمعمول ۴۰ در صد پرونده های ورودی به دادگستری به شوراهای حل اختلاف استان گیلان ارجاع […]

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرمحمدی ، در رابطه با عملکرد شورا های حل اختلاف استان گیلان به جهت کاهش مراجعات مردمی به دادگستری و مراجع قضایی و در راستای سیر تحول و تعالی در دستگاه قضا، اظهار کرد: به طورمعمول ۴۰ در صد پرونده های ورودی به دادگستری به شوراهای حل اختلاف استان گیلان ارجاع داده می شود که حدود ۳۰ درصد از آن ها با تلاش شوراهای حل اختلاف و ایجاد مصالحه بین طرفین مختومه می شوند.

وی در ادامه افزود: پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف در مواردی که طبق قانون در صلاحیت آن ها باشند در صورت عدم امکان سازش بین طرفین پرونده شوراها مبادرت به صدور رأی می کنند و در پرونده هایی که در صلاحیت شوراهای حل اختلاف نیست در صورتی ایجاد سازش با تنظیم صورتجلسه و مفاد سازش، پرونده به مرجع ذیصلاح اعاده می شود و در غیر این صورت پرونده جهت ادامه رسیدگی به مرجع قضایی ارسال می شود.

رئیس شورای حل اختلاف استان گیلان با بیان اینکه یک سوم پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان گیلان با همت و تلاش شبانه روزی کارکنان خدمتگزار این شوراها به صلح وسازش منجر می‌شوند، افزود: این میزان ایجاد صلح وسازش در پرونده ها در قضا زدایی و کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی وحقوقی بسیار موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در رابطه با استفاده از ظرفیت های مردمی نیز اظهار کرد: استفاده از ظرفیتهای مردمی به جهت اصلاح ذات البین و مصالحه در اختلافات مردمی در قالب میانجی گری، داوری و صلح یاری یکی از سیاست های کلان قوه قضاییه برای جایگزینی حل اختلافات است.

رئیس شورای حل اختلاف استان گیلان با بیان این که در حال حاضر بستر استفاده از ظرفیت های داوری در شورای حل اختلاف استان گیلان فراهم است و به دنبال گسترش و ساماندهی آن هستیم، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت میانجی گری نیز در شرف انجام است.

وی با اشاره به شناسایی بیش از ۳٠٠ نفر صلح یار از بین افراد با نفوذ و معتمد سراسر استان گیلان ، افزود:
به این افراد آموزش‌های مقدماتی داده شده و در آینده نزدیک پس از اتمام دوره های آموزشی و تکمیلی لازم به جهت ایجاد صلح وسازش در اختلافات مردمی با شوراهای حل اختلاف استان گیلان همکاری خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی همچنین به طولانی شدن فرآیند رسیدگی به پرونده در دادگستری‌ها به دلیل حجم بسیار زیاد ورودی پرونده به محاکم اشاره کرد و افزود: در شوراهای حل اختلاف سعی بر این است تا اختلافات مردم درحد امکان از طریق خود مردم حل وفصل شود.

رئیس شورای حل اختلاف استان گیلان با اشاره به رفع خصومت و اختلافات در کمترین زمان ممکن در شوراهای حل اختلاف بیان کرد : ایجاد صلح وسازش بین طرفین پرونده‌ ها در شوراهای حل اختلاف درکمترین زمان، بدون آسیب و به دور از کینه توزی و کدورت و حتی در برخی مواقع بدون هزینه و به صورت رایگان انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی با تقدیر از زحمات کارکنان شوراهای حل اختلاف تاکید کرد: با وجود این که تبدیل فضای خشم، کینه و کدورت به صلح و سازش کار بسیار دشواری است اما کارکنان شوراهای حل اختلاف استان بر این باورند که با کار جهادی و تلاش مضاعف می‌توان مشکلات را حل کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.