حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۱۸
شناسه : 28390

ذبیح الله خداییان پیرامون اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق شعار سال « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور پس از نامگذاری شعار سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری و برای تحقق منویات ایشان در حوزه «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» و با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه، در همان […]

پ
پ

ذبیح الله خداییان پیرامون اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق شعار سال « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور پس از نامگذاری شعار سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری و برای تحقق منویات ایشان در حوزه «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» و با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه، در همان روزهای ابتدایی سال جدید بخشنامه‌ای با عنوان «حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان» را در ۹ بند و در جهت حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان با استفاده از ظرفیت این سازمان به معاونین و بازرسان کل استان‌ها و امور ابلاغ کرد که به موجب آن کارگروهی در مرکز و استان‌ها راه اندازی شد.

تشکیل یازده جلسه کارگروه در مرکز

وی با بیان اینکه تاکنون یازده جلسه کارگروه «حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان» تشکیل و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف بررسی و نشست‌هایی هم با مدیران این شرکت‌ها برگزار شده است، از ورود سازمان بازرسی به موضوع حق بیمه قرارداد شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

ورود سازمان بازرسی به موضوع حق بیمه قراردادها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه تصریح کرد: تامین اجتماعی بخشنامه‌ای دارد که بر اساس آن قراردادهای دانش بنیان از ضرایب حق بیمه قراردادها معاف هستند؛ اما در مورد اجرای آن واحدهای بیمه به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کردند که با ورود سازمان بازرسی و هشدار به سازمان تامین اجتماعی، بخشنامه‌ی فوق احیاء و اجرایی شد.

انجام برنامه‌های نظارتی با احصاء قوانین محوری در حوزه تولید و به ویژه تولید دانش بنیان

خداییان در ادامه برنامه ریزی برای انجام برنامه‌های نظارتی با احصاء قوانین محوری در حوزه تولید و به ویژه تولید دانش بنیان را مورد اشاره قرار داد و افزود: قوانین محوری در حوزه حمایت از تولید به ویژه تولید دانش بنیان و تمام تکالیف دستگاه‌های اجرایی کشور در این زمینه احصاء و در اختیار بازرسان کل امور و استان‌ها قرار گرفته تا این موضوعات را در قالب برنامه‌های نظارتی مورد رصد قرار داده و گزارش دهند که تا چه اندازه قوانین اجرا شده است.

استقرار هیئت بازرسی در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری

خداییان با بیان اینکه استقرار هیئت بازرسی در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اقدام دیگر سازمان بازرسی در حوزه حمایت از تولید دانش بنیان است، بیان کرد: در همین زمینه هیئتی از بازرسی امور واحدهای تابعه مجلس، ریاست جمهوری و امور خارجه به منظور بررسی عملکرد صندوق‌های غیر دولتی پژوهش و فناوری در حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ مستقر شده است و چنان چه مؤسسات و شرکت‌های دانش بنیان در خصوص عملکرد و اقدامات این صندوق‌ها در فرآیند اخذ حمایت و تسهیلات و همچنین رعایت نشدن مطالبات قانونی خود از سوی دستگاه‌های متولی، شکایت یا اعلاماتی دارند می‌توانند جهت طرح موضوع به هیئت بازرسی مستقر در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری مراجعه کنند.

برگزاری ۴۶ جلسه کارگروه‌های استانی حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به تشریح عملکرد بازرسی کل استان‌ها در حوزه حمایت از تولید دانش بنیان هم پرداخت و از تشکیل و برگزاری ۴۶ جلسه کارگروه‌های استانی حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان با عضویت نمایندگان استانداری‌ها و مدیران پارک‌های علمی و  فنآوری و سایر دستگاه های مرتبط اعم از (جهادکشاورزی، صمت، گمرک، مالیاتی ، بانکها و …) در استان‌ها خبر داد.

وی در همین زمینه به تشکیل کمیته‌های کارشناسی ذیل کارگروه استانی با عناوین (بانک و بیمه)، (مالیات و امور گمرکی)، (تسهیل صدورمجوزها)، (آموزش و اطلاع رسانی) و تشکیل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان و کمیسیون‌های علمی و تخصصی برای آسیب شناسی مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد.

ارسال ۲۵ نامه هشداری و مکاتبه با کلیه دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تعداد ۶۱ بازدید میدانی از پارک‌های فن آوری، مراکز نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته است.

خداییان همچنین از ارسال تعداد ۲۵ نامه هشداری و مکاتبه با کلیه دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها در راستای حسن اجرای قوانین و مقررات در جهت انجام حمایت‌های قانونی از شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.