حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
شناسه : 28401

حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری، از آزادی یک هزار و ۹۳ زندانی جرایم مختلف به همت اعضای شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان های استان اصفهان خبر داد. وی گفت: با هدف کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی و رفع اختلافات محلی و نیز حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد و یا […]

پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری، از آزادی یک هزار و ۹۳ زندانی جرایم مختلف به همت اعضای شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان های استان اصفهان خبر داد.

وی گفت: با هدف کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی و رفع اختلافات محلی و نیز حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد و یا ماهیت قضایی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار است، شوراهای حل اختلاف تشکیل و در ادامه آن نیز این شوراها با حضور کارکنان مجموعه زندان های استان اصفهان تشکیل شده است.

رئیس دادگستری استان اصفهان افزود: در حال حاضر تعداد۱۴ شورای اختلاف در داخل زندانها فعال و نیز شعبه دیگری در ستاد مردمی دیه استان راه اندازی شده که با استفاده از ظرفیت خیران در امر صلح و سازش تلاش‌های بیشتری را داشته و خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ هزار و ۳۱۳ مورد پرونده به این شوراها ارجاع شده است، ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۵۷۰ پرونده مصالحه و صلح ومورد سازش قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: تعداد ۳ هزار و ۸۹۲ پرونده در این ۱۴ شعبه مختومه و یک هزار و ۳۲۲ پرونده نیز منجر به صدور حکم شده است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری به موضوع مهم برقراری صلح و سازش بین اولیای دم محکومان به قصاص در این شوراها اشاره و تصریح کرد: با تلاش مددکاران زندان های استان و جمعی از خیرین که همواره در این راستا مشارکت داشته اند۳۳ پرونده مطرح که ۱۷ مورد تا کنون رضایت قطعی حاصل شده و ۱۶ پرونده دیگر نیز با کمک خیرین و تامین و پرداخت وجه المصالحه مورد توافق و رضایت حاصل و زندگی و حیاتی دوباره بخشیده اند.

گفتنی است، رئیس کل دادگستری استان در پایان با فراخوان خیرین و شاکیان در امر ایجاد صلح و سازش در تمامی موارد به خصوص پرونده های قصاص از تلاش همه دست اندرکاران این امر قدردانی کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.