حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17826 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۱۸
شناسه : 28182

سید ابوالفضل پرپنچی در مورد اقدامات کمیته امداد استان تهران در مورد حمایت از زندانیان و خانواده های آن ها گفت : یکی از جوامع هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) حمایت از زندانیان و خانواده های آن هاست. وی ادامه داد:در راستای کنترل آسیب‌های اجتماعی موضوع حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند مدت ها است که مورد […]

پ
پ

سید ابوالفضل پرپنچی در مورد اقدامات کمیته امداد استان تهران در مورد حمایت از زندانیان و خانواده های آن ها گفت : یکی از جوامع هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) حمایت از زندانیان و خانواده های آن هاست.

وی ادامه داد:در راستای کنترل آسیب‌های اجتماعی موضوع حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند مدت ها است که مورد توجه کمیته امداد قرار گرفته است، از این رو تفاهم‌نامه ای نیز در این زمینه با همکاری انجمن حمایت از زندانیان منعقد شده است.


مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۸۷۹ خانوار زندانی تحت پوشش کمیته امداد استان تهران قرار داشته اند و حدود یکصد و ۴۶ میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال مستمری به این عزیزان پرداخت شده است.


وی گفت: یکی از موضوعات قابل توجه در باز اجتماعی کردن زندانیان موضوع اشتغال ، تسهیلات ارائه شده در این زمینه و آموزش های کار انگیزی است ، از این رو در سال ۱۴۰۰ کمیته امداد استان تهران به اشتغال ۸۷ نفر از زندانیان آزاد شده و خانواده های آن ها و همچنین به آموزش و کارانگیزی ۶۳۰ نفر از آن ها اقدام کرده است .


پرپنچی در زمینه تسهیلات ویژه اشتغال از سوی کمیته امداد استان تهران نیز افزود: همچنین به میزان ۲۳ میلیارد و ۴۸۶ میلیون و ۵۸۰ هزار ریال تسهیلات ویژه اشتغال در اختیار مددجویان زندانی و خانواده های آن ها قرار گرفته است.


مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: آموزش و کارانگیزی، توانمندسازی و اشتغال آفرینی از جمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به باز اجتماعی شدن زندانیان و همچنین کمک به خانواده هایی است که به طور ناخواسته درگیر معضلاتی شده اند.


پرپنچی گفت: کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی است که نگاه ویژه ای به خانواده های زندانیان دارد از این رو خدمات مشاوره ای ومعاضدت های حقوقی نیز در معاونت حقوقی کمیته امداد استان تهران با همکاری وکلای نیکوکار به زندانیان و خانواده های آن ارائه می شود به طوری که سال گذشته یک هزار و ۳۲۴ مشاوره انجام گرفته است.


وی ادامه داد: مشاوره های فردی،روانی و شغلی نیز از زمان آزادی فرد زندانی در قالب مراقبت های پس از خروج زندانیان تحت پوشش انجام می‌شود چرا که موضوع قابل توجه در این زمینه توانمند سازی این افراد است، از این رو نگاه ویژه ای به این مددجویان در کمیته امداد وجود داشته و دارد.


مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به استفاده از ظرفیت قانونی مجازات های جایگزین حبس برای کمک به جامعه محرومان خانواده کمیته امداد گفت: یکی از ظرفیت هایی که در این سال ها ایجاد شده است بهره‌مندی از مجازات های جایگزین حبس زندانیان به نفع خانواده کمیته امداد است از این رو همراهی دستگاه قضایی در سطح استان با کمیته امداد با توجه به شرایط محکوم و نوع جرم او در زمینه فعالیت های خدماتی می تواند یاری رسان باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.