حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17823 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
شناسه : 24280

یحیی جعفری به همراه معاون امور کیفری و مدیر دفتر کل محاکم از مجتمع قضایی شهید مطهری بازدید و با قضات مجتمع بصورت تخصصی نشست برگزار کرد. رئیس کل محاکم تهران در نشست با قضات ضمن اذعان به مشکلات معیشتی، صعوبت کار از حیث کمی و کیفی گفت: نظر به موجودی بالای پرونده‌ها و حجم […]

پ
پ

یحیی جعفری به همراه معاون امور کیفری و مدیر دفتر کل محاکم از مجتمع قضایی شهید مطهری بازدید و با قضات مجتمع بصورت تخصصی نشست برگزار کرد.

رئیس کل محاکم تهران در نشست با قضات ضمن اذعان به مشکلات معیشتی، صعوبت کار از حیث کمی و کیفی گفت: نظر به موجودی بالای پرونده‌ها و حجم وارده به منظور برون رفت از وضع موجود، پاسخگویی به مراجعان و کمبود نیروی انسانی چاره‌ای جز زحمت مضاعف و چند برابری ما و پرسنل خدوم حاضر در مجتمع‌ها نیست.

جعفری بیان کرد: برنامه عملیاتی ابلاغی دلیل بر نارضایتی از عملکرد فعلی همکاران نیست و بلکه استمدادی از همکاران برای برون رفت از بحران تراکم کار و رسوب پرونده در شعب قضایی است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: اگرچه ما در برخی از مجتمع‌ها از جمله حضرت، ولی عصر (عج)، ارشاد، قدس و برخی شعب در سایر مجتمع‌ها، از برنامه جلو هستیم لیکن عمده مشکلات حاضر مربوط به شعب حقوقی در تهران است که برای حل اساسی آن چاره‌ای جز شناسایی، جذب و آموزش قضات متخصص برای این امر نیست.

وی با اشاره به اعتراضات همکاران به عدم افزایش فوق العاده خاص اعلام کرد، اگرچه سختی کار و معیشت و ناسازگاری بین آن دو بر کسی پوشیده نیست لیکن دستگاه قضایی متعلق به نظام و ولایت است و شکل اعتراض اخیر زیبنده دستگاه و پرسنل آن نبوده و موجب سوء استفاده می‌شود.

در ابتدای جلسه زارع سرپرست محترم مجتمع به بیان گزارشی مختصر از عملکرد و همچنین مشکلات و نیاز‌های مجتمع اشاره کرد و قضات نیز به بیان دیدگاه‌ها و مواضع پرداختند و عمده درخواست خود را توجه به شان و جایگاه قضا و قاضی، کاستن از سختی کار و توجه به وضعیت معیشتی اعلام داشتند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.