حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17810 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
شناسه : 24277

جلسه شورای قضایی استان ایلام با حضور رئیس کل دادگستری ایلام و اعضاء این شورا به میزبانی اداره کل پزشکی قانونی استان برگزار شد. رئیس کل دادگستری استان ایلام در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات اعضاء شورای قضایی اعم از معاونان دادگستری و رؤسای سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در استان […]

پ
پ

جلسه شورای قضایی استان ایلام با حضور رئیس کل دادگستری ایلام و اعضاء این شورا به میزبانی اداره کل پزشکی قانونی استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات اعضاء شورای قضایی اعم از معاونان دادگستری و رؤسای سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در استان ایلام، ایام ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، روز زن، روز مادر و سالروز میلاد حضرت امام خمینی (ره) را تبریک و تهنیت گفت.

علی دهقانی در خصوص توصیف مقام و منزلت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: درک و فهم بشر عادی قاصر از شناخت کامل ابعاد شخصیتی و مقامات معنوی آن حضرت است و ایشان به معنی واقعی کلمه اسوه و هدایت کننده انسان‌ها به سوی کمال و تعالی است.

دهقانی حضرت زهرا (س) را نه تنها الگوی زنان مسلمان بلکه الگو و سرمشق زنان سراسر عالم خواند و گفت: ایشان جامع جمیع فضایل و خصایص الهی و آینه حسن تمام نمای جمال حضرت حق است.

رئیس دادگستری استان ایلام همچنین با اشاره به جایگاه ویژه نظام اخلاقی در اسلام و تاثیر زیربنایی آن در نیکویی صفات باطنی و اعتقادی انسان خاطرنشان کرد: تقویت ارزش‌های اخلاقی در نفس انسان، تکلیفی بر همه مردم بویژه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای ارتقاء کرامت محوری و خدمت گزاری به مردم است.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود برنامه ریزی در راستای انجام اقدامات کاهنده و پیشگیرانه را سبب کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان خواند و افزود: تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها در حوزه پیشگیری از تخلفات و جرایم باید فعالانه وارد عمل شوند.

دهقانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه قانون حدنگار و ثبت کاداستری اراضی ملی، خواستار نظارت دقیق‌تر اداره کل بازرسی استان و سایر دستگاه‌های متولی بر تغییر کاربری‌ها و تصرف غیرقانونی اراضی ملی و منابع طبیعی در استان شد.

وی همچنین بر توجه به معیشت مردم و ضرورت نظارت و کنترل بر بازار از سوی سازمان تعزیرات حکومتی، اداره صمت و سایر نهاد‌های متولی تاکید کرد و افزود: تعیین تکلیف دقیق و سریع پرونده‌های این حوزه و مبارزه جدی با قاچاق بویژه قاچاق دام و احشام در استان به صورت جدی پیگیری شود.

رئیس دادگستری استان ایلام ارائه آموزش‌های حقوقی به آحاد مردم و ارتقاء دانش حقوقی آنان را بسیار مهم و راهگشا ارزیابی کرد و افزود: باید تلاش شود تا با بهره گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود بویژه ظرفیت رسانه‌ها این آموزش‌ها به بهترین شکل ممکن در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در پایان ضمن بررسی گزارش های ارائه شده از سوی اعضاء شورای قضایی در حوزه فعالیت مربوطه، بر تکمیل برنامه‌های مصوب تا پیش از پایان سال جاری تاکید کرد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه اعضاء شورای قضایی استان به تفکیک به ارائه گزارش عملکرد نه ماهه مجموعه تحت مدیریت خود پرداخته و آخرین وضعیت موجود و نیاز‌ها و درخواست‌های خود را مطرح کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.